728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,اشرف - ليبرتى,

سخنان دیوید جونز رئیس گروه پارلمانی ایران آزاد در کنفرانس پارلمان انگلستان

-

سخنان دیوید جونز رئیس گروه پارلمانی ایران آزاد در کنفرانس پارلمان انگلستان
سخنان دیوید جونز رئیس گروه پارلمانی ایران آزاد در کنفرانس پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان
با حضور اعضای برجسته مجلس عوام و مجلس اعیان
اعلام بیانیه نزدیک به ۴۰۰ تن از نمایندگان هر دو مجلس

پیـرامون ضرورت اتخاذ سیاست جدید در ارتباط با ایران
30ژوئن 2016
محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط دیکتاتوری آخوندی
و فراخوان به توقف اعدامها در ایران
تضمین امنیت و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی
اخراج پاسداران رژیم ایران از سوریه
و مقابله با دخالتهای این رژیم در سایرکشورهای منطقه
اعلام تشکیل یک گروه پارلمانی جدید
متشکل از نمایندگان پارلمان انگلستان از تمامی احزاب
برای یک ایران آزاد و دموکراتیک
پیام مریم رجوی به کنفرانس در پارلمان انگلستان
شکست اشغالگری آخوندها در منطقه
لازمه‌ آزادی مردم ایران و انهدام گروه داعش
دیوید جونز رئیس گروه پارلمانی ایران آزاد در پارلمان انگلستان

من بسیار خوشنود و مفتخرم که امروز اعضای هر دو مجلس نمایندگان این گروه پارلمانی تمامی احزاب را تشکیل دادند. گروه پارلمانی تمامی احزاب، توافق بسیار مهمی است. ما سال‌هاست گروه پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران را داشتیم که دستاوردهای عظیمی داشت. در واقع لغو نام‌گذاری شورای ملی مقاومت ایران اساساً از نتایج تلاش‌های این گروه پارلمانی بود. اما یک گروه از تمامی احزاب دارای وزنهٴ سنگینی خواهد بود. یک مورد این‌که جلسات ما به تمامی اعضای پارلمان بخش‌نامه صادر خواهد کرد. اکنون همهٴ افراد از وقوع این جلسات اطلاع خواهند یافت.

مهم‌تر از آن این است که این کمیته‌ها چنان وزنه‌یی دارند که اگر یک دعوت برای وزیر مشخصی فرستاده شود، این حداقل کم‌نزاکتی به نظر خواهد رسید اگر این دعوت رد شود؛ و ما امروز درباره آن بحث و گفتگوی عالی شنیدیم که به ابتکار متیو آفورد در اوایل این هفته انجام گرفت و زمانی که وزیر پاسخ متقاعدکننده‌یی به نکاتی که من مطرح کردم نداد، در کانون توجه قرار گرفت.

و من فکر می‌کنم که اکنون زمان آن است که گروه پارلمانی تمامی احزاب بر روی وزیران در وزارت‌خارجه و مشترک‌المنافع فشار بیاورد تا سیاستهایی را که طی چندین سال در قبال رژیم ایران اتخاذ کردند، دوباره ارزیابی کنند. من اخیراً به خاورمیانه و به کشورهای همسایهٴ ایران سفر کرده‌ام و در مورد نگرانی‌ها در این منطقه اطلاع دارم که همانا نسبت به کارکرد رژیم تهران در صدور تروریسم است.

این کشورها به‌طرز وحشتناکی نگران این هستند که تلاش‌های آنها برای دموکراسی به‌عمد توسط رژیم تهران تضعیف می‌شود. به‌طور خاص ما اخیراً شاهد حمایت از حوثی‌ها در یمن بودیم و جنگ خونین داخلی که اکنون موضوع یک آتش‌بس است، اما چه مدت دیگر وقت می‌برد گذشت زمان خواهد گفت و این (جنگ) توسط رژیم تهران تحریک می‌شود؛ و ما درباره حمایت رژیم از شبه‌نظامیان در عراق و از رفتار جنایتکارانهٴ بشار اسد و از حزب‌الله اطلاع داریم. رژیم تهران یک دخالت بدخیم در سراسر منطقه دارد و صدور تروریسم توسط آن به اعتقاد من به‌سادگی سرپوشی بر این واقعیت است که از لحاظ داخلی، این رژیم به‌طور هراسناکی از جایگاه ناامن خود در وحشت است.

برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی به‌وضوح (راه‌حل) آینده است؛ و صادقانه بگویم حقوقی که در این برنامه ۱۰ ماده‌یی به آنها فراخوان داده شده، حقوقی است که به‌طور معمول در کشورهای غرب مورد تأیید و استفاده قرار می‌گیرد و این واقعیت که این مبحث یک اپوزیسیون است که توسط رژیم کنونی تهران به‌طرز وحشیانه‌یی سرکوب می‌شود، این واقعیت را برجسته می‌کند که در ایران رژیمی وجود دارد که در جهان مدرن کاملاً غیرقابل قبول است.

من بسیار خوشنودم که بگویم تعدادی از همکاران پارلمانی من این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند. ما امضای بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای پارلمان و مجلس اعیان را داریم که برای تحقق حقوق‌بشر در ایران فراخوان می‌دهند.

با اشارهٴ روشن به این‌که انتخاباتی که چند وقت قبل در ایران داشتیم، چیزی بیشتر از یک نمایش نبود و در آن کاندیداها به‌دستور ولی‌فقیه توسط شورای نگهبان موشکافی شدند، قبل از آن‌که بتوانند در انتخابات شرکت کنند. این از نوع انتخاباتی نیست که شما در کشورهای غربی انتظارش را دارید.

و این بیانیه در نتیجه‌گیری خود به دولت انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل و دولت آمریکا فراخوان می‌دهد که نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کنند و خواهان توقف اعدام‌هایی که صورت می‌گیرد بشوند؛ رژیم ایران را ملزم می‌سازد تا سپاه پاسداران و نیروهای مزدور خود را از کشورهای منطقه، به‌خصوص از سوریه و عراق بیرون بکشد؛ امنیت و حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی را تا زمانی که تمامی آنها از عراق خارج شده و به‌طور خاص به آلبانی بروند تضمین کنند.

و به اتحادیه اروپا و آمریکا و رهبران جهان فراخوان می‌دهد که از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی حمایت کنند.

و در آخر به اتحادیه اروپا و آمریکا و رهبران جهان فراخوان می‌دهد که از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی حمایت کنند. من معتقدم که این دو کتاب محدود نه تنها دارای وزن سنگینی هستند، همان‌طور که دست راست من گواه این امر است، بلکه آنها همچنین دارای وزن عظیم اخلاقی و سیاسی هستند و این چیزی است که به اعتقاد من رژیم ایران بایستی به آن توجه کند. ما در یک زمان تغییر در اینجا نشسته‌ایم. نه تنها زمان تغییر در این کشور، بلکه به اعتقاد من زمان تغییر برای جنبش در پارلمان انگلستان جهت تأمین امنیت، آزادی و صلح در ایران است.

من بسیار خرسندم که همهٴ شما توانستید امروز در اینجا باشید و از طرف گروه پارلمانی تازه تشکیل‌ شده تمامی احزاب به شما تضمین می‌دهم که هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که دولت انگلستان فشار بر رژیم تهران را ادامه دهد. از شما بسیار متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7da526bb-4dc0-4733-a901-22a21e732563"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات