728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی کارگران در اهواز

-

تجمع اعتراضی کارگران در اهواز - آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران در اهواز - آرشیو
کارگران ساختمانی اهواز روز یکشنبه 13تیر در مقابل ساختمان استانداری رژیم در خوزستان تجمع کرده و به رکود بازار اعتراض کردند.

تجمع کنندگان خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند. آنها گفتند به‌دلیل این وضعیت خود و خانواده‌هایشان در شرایط معیشتی سختی هستند.

بیشتر بخوانید:
خودسوزی اعتراضی یک کارگر در خوزستان
اسماعیل شاوردی (خنافره) کارگر شهرداری در شهر فلاحیه (شادگان) در استان خوزستان روز جمعه 7خرداد 95 در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوق عقب‌افتاده خود، دست به خودسوزی زد و متأسفانه جان باخت.
وی 30سال سن داشت، متأهل و نان آور خانواده بود. این کارگر زحمتکش هفته گذشته به همراه دیگر کارگران شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود دست به تجمع و تحصن زدند. ولی کسی به فریاد آنها نرسید.

خاطرنشان می‌شود سال گذشته نیز جوانی دستفروش به‌نام یونس عساکره در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها منبع درآمدش بود، خود را در یکی از فلکه‌های اهواز به آتش کشید.
17اردیبهشت 95 نیز یک جوان دستفروش اهوازی در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها وسیله امرار معاش او و خانواده‌اش بود، با انداختن خود به زیر قطار، اقدام به خودکشی کرد و متأسفانه جان باخت.
همچنین 24اردیبهشت 95 یکی از دستفروشان زحمتکش سنندجی در اعتراض به ستم و چپاول آخوندی و غارت اموالش توسط ارگانهای سرکوبگر، دست به خودسوزی زد. این هموطن کُرد که لاوه احمدی‌نیا نام داشت، پس از غارت و مصادره اموالش و دستگیری توسط مأموران سرکوبگر انتظامی و پس از آزادی از زندان، برای گرفتن اموالش به ارگانهای سرکوبگر مراجعه کرد. وی وقتی مراجعاتش بی‌نتیجه ماند، روز جمعه، ٢٤ اردیبهشت95 در نزدیکی میدان مادر و مقابل ساختمان صنعت معدن رژیم در سنندج خود را به آتش می‌کشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80cf810d-c21b-4c5e-a6a3-288bdb5de998"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات