728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,گردهمايي بزرگ ايرانيان,

فراخوان۴۰۰ نماینده مجلسین انگلستان برای تحقق حقوق‌بشر در ایران

-

فراخوان400 نماینده مجلسین انگلستان برای تحقق حقوق‌بشر در ایران
فراخوان400 نماینده مجلسین انگلستان برای تحقق حقوق‌بشر در ایران
بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران:
نزدیک به ۴۰۰ تن از نمایندگان مجلسین انگلستان
طرح سیاست جدیدی را در ارتباط با ایران ارائه می‌دهند


30ژوئن 2016
محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط دیکتاتوری آخوندی
و فراخوان به توقف اعدامها در ایران
تضمین امنیت و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی
اخراج پاسداران رژیم ایران از سوریه
و مقابله با دخالتهای این رژیم در سایرکشورهای منطقه
اعلام تشکیل یک گروه پارلمانی جدید
متشکل از نمایندگان پارلمان انگلستان از تمامی احزاب
برای یک ایران آزاد و دموکراتیک

دیوید جونز:
ما امضای بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای پارلمان و مجلس اعیان را داریم که برای تحقق حقوق‌بشر در ایران فراخوان می‌دهند...
و این بیانیه در نتیجه‌گیری خود به دولت انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل و دولت آمریکا فراخوان می‌دهد که نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کنند و خواهان توقف اعدام‌هایی که صورت می‌گیرد بشوند؛ رژیم ایران را ملزم می‌سازد تا سپاه پاسداران و نیروهای مزدور خود را از کشورهای منطقه، به‌خصوص از سوریه و عراق بیرون بکشد؛ امنیت و حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی را تا زمانی که تمامی آنها از عراق خارج شده و به‌طور خاص به آلبانی بروند تضمین کنند.
و به اتحادیه اروپا و آمریکا و رهبران جهان فراخوان می‌دهد که از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی حمایت کنند.

بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
نزدیک به ۴۰۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلستان و همکارانشان طرح کلی سیاست جدید ایران را ارائه می‌دهند

در یک کنفرانس در مجلس نمایندگان روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن سیاست انگلستان در قبال (رژیم) ایران توسط یک پنل کارشناسان امور ایران و نمایندگان پارلمان از هر دو مجلس و همهٴ احزاب عمده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

نمایندگان پارلمان نگرانی خود را از افزایش اخیر تعداد اعدامها در ایران و استفاده از مجازات وحشیانه مانند شلاق‌زدن و قطع اعضای بدن توسط مقامات رژیم ایران ابراز داشتند.

آنها برای توجه به وضعیت رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران پس از توافق اتمی سال گذشته از جمله بازداشت خودسرانهٴ جوانان، زنان، فعالان، مدافعان حقوق‌بشر، مخالفان و اتباع سایر کشورها فراخوان دادند. این بازداشتها اغلب تحت عنوان اتهامات ساختگی مانند تضعیف «امنیت ملی» یا «محاربه» توجیه می‌شود.

سخنرانان اشاره کردند که افزایش سرکوب علیه جامعه مدنی، همان‌قدر که تراژیک و وحشت‌انگیز است، یک نشانه از ضعیف‌شدن رژیم مذهبی است. آنها تصریح کردند که این امر حاکی از آن است که این رژیم هیچ پاسخ دیگری برای آرمانهای دموکراتیک و مشروع مردم ایران یا افزایش سطح مخالفت مردمی ندارد.

آنها همچنین ادامه حمایت رژیم ایران از تروریسم و نقش بی‌ثبات‌کننده آن‌را در منطقه با حمایت بی‌وقفه از رژیم اسد، به‌عنوان گسترش سرکوب داخلی و با هدف حفظ و چسبیدن به قدرت توسط حاکمان مذهبی در ایران توصیف کردند.

دکتر متیو آفورد در سخنرانی خود با برجسته‌کردن این واقعیات، گفت: «گزارشهای روزانه از این نقض‌ها و سوء استفاده‌ها توسط مقامات رژیم ایران، نشان می‌دهد، نه روحانی که به‌عنوان «میانه‌رو» معرفی شده و نه سایر حاکمان مذهبی در این کشور، هیچ تمایلی به تغییرات محکم و حقیقی که به نگرانی‌های واقعی مردم ایران به‌خصوص جوانان و زنان، تشکیل‌دهندهٴ اکثریت جمعیت ایران، رسیدگی کند ندارند» .

عالیجناب دیوید جونز ابتکار خود را در حمایت ۴۰۰ عضو پارلمان از تمامی احزاب از هر دو مجلس نمایندگان ارائه داد. این ابتکار از دولت انگلستان مصرانه می‌خواهد تا یک سیاست قاطع در قبال (رژیم) ایران اتخاذ کند. این (ابتکار) توصیه‌های زیر را به‌عنوان اساس چنین سیاستی، ارائه داد:
۱) محکومیت شدید نقض حقوق‌بشر در ایران و درخواست برای توقف اعدام‌ها؛

۲) ملزم‌ساختن رژیم ایران به خارج‌کردن سپاه پاسداران و نیروهای مزدور خود از سایر کشورها، به‌خصوص از سوریه و عراق؛

۳) تضمین امنیت و حفاظت مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی تا زمانی که تمامی آنها عراق را ترک کنند و به کشورهای حمایت‌کننده میزبان به‌خصوص آلبانی برسند؛

۴) فراخوان به اتحادیه اروپا و آمریکا و رهبران جهان جهت حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌یی برای آینده ایران که توسط رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی ارائه شده است و بر روی ایجاد یک جمهوری غیرمذهبی و دموکراتیک، انتخابات آزاد، برابری جنسی در تمامی زمینه‌ها، ممنوعیت تبعیض علیه زنان، لغو مجازات اعدام و صلح و هم‌زیستی در منطقه و جهان تأکید دارد.

آقای جونز همچنین تشکیل یک گروه پارلمانی از تمامی احزاب برای یک ایران آزاد و دموکراتیک را به‌عنوان اولین گام در پیشبرد این توصیه‌ها و ترویج هدف حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران و به‌رسمیت شناختن نقش حیاتی ائتلاف اپوزیسیون دموکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت ایران، اعلام کرد.

رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران در پیام خود به این کنفرانس، از نمایندگان پارلمان و همکاران آنها به‌خاطر ابتکار و حمایتشان تشکر کرد، و گفت: «خامنه‌ای و سایر رهبران این رژیم اذعان کرده‌اند که اگر آنها در سوریه و عراق و یمن نجنگند، قدرت آنها در تهران تضعیف خواهد شد. این توضیح می‌دهد که چرا رژیم حاکم بر ایران، به منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه تبدیل شده است... زیرا جنگ‌افروزی آخوندها در منطقه، مغایر بالاترین منافع مردم ایران است، از برقراری آزادی و دموکراسی در ایران توسط مقاومت ایران ممانعت می‌کند و همچنین اقتصاد ایران را نابود کرده است» .

استرون استیونسون، نماینده پیشین پارلمان اروپا که قبلاً ریاست گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا را به‌مدت ۱۰ سال برعهده داشت، گفت: «رژیم ایران نمی‌تواند بخشی از راه‌حل برای مناقشه و درگیریها در عراق، سوریه، یمن و لیبی باشد. این رژیم بخشی از مشکل است. رژیم ایران تروریسم را صادر می‌کند. دولت روحانی که تحت کنترل نهایی ولی‌فقیه علی خامنه‌ای است، از شکنجه و بازداشت‌های خودسرانه و تبعیض علیه زنان چشم‌پوشی می‌کند و شلاق‌زدن در ملاء عام، قطع اعضای بدن و حلق‌آویز را به‌عنوان ابزار ایجاد رعب و وحشت در جامعه ایران تشویق می‌کند» .

«غرب بایستی وارد گفتگو با ائتلاف سیاسی شورای ملی مقاومت ایران شود، نه این‌که به مماشات با آخوندها در تهران بپردازد» . استیونسون اضافه کرد: «شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی، بهترین امید ممکن برای صلح و ثبات منطقه را ارائه می‌دهند» .

نمایندگان پارلمان و همکارانشان حمایت خود را از گردهمایی سالانهٴ مقاومت ایران در پاریس که در ۹ ژوئیه برگزار خواهد شد اعلام کردند. یک هیأت بزرگ چند حزبی از نمایندگان پارلمان و اعضای مجلس اعیان در این گردهمایی شرکت خواهند کرد.

حسین عابدینی از کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران به نمایندگان پارلمان، به‌خاطر این ابتکار مهم در حمایت از جنبش مقاومت ایران (شورای ملی مقاومت ایران) و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی و همچنین تشکیل گروه پارلمانی از تمامی احزاب برای یک ایران آزاد و دموکراتیک تبریک گفت.

سایر سخنرانان در این کنفرانس شامل نماینده پارلمان مارک ویلیامز، نماینده پارلمان استیو مک‌کیب، لرد کلارک از همپستد، لرد آلتون از لیورپول، لرد کاتر، پروفسور سارا چندلر معاون رئیس فدراسیون وکلای اروپایی و عضو انجمن وکلا، مسعود ضابطی رئیس‌کمیته وکلای ایرانی مقیم انگلستان و نغمه رجبی نماینده انجمن جوانان و زنان ایرانی مقیم انگلستان بودند.

کمیتهٴ پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
۳۰ ژوئن ۲۰۱۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15767b46-992a-4861-8e1d-3aef2b2a7d51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات