728 x 90

تشدید سرکوب ,

عقب نشینی رژیم در مقابل زندانی سیاسی محمد عبداللهی

-

زندانی سیاسی محمد عبداللهی
زندانی سیاسی محمد عبداللهی
زندانی سیاسی محمد عبداللهی به‌دنبال عقب‌نشینی رژیم و پذیرش اعاده دادرسی، روز پنجشنبه دهم تیر در زندان مرکزی ارومیه به اعتصاب‌غذای سی و دو روزه خود پایان داد.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده دژخیمان قضایی رژیم با حضور در سلول انفرادی، به این زندانی سیاسی اطلاع دادند تقاضای اعاده دادرسی وی پذیرفته شده و درپی این اقدام محمد عبداللهی به اعتصاب‌غذای خود پایان داد.

لازم به یاد‌آوری است این زندانی سیاسی روز نهم خردادماه همزمان با اعلام اعتصاب‌غذای نامحدود در اعتراض به حکم ناعادلانه و نحوه رسیدگی به پرونده خود، نامه سرگشاده‌ای به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ارسال کرد و خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه برای خود شد.

محمد عبدالهی ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی، به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام وی، پس از تأیید در دیوان عالی رژیم در فرودین ماه سال ۹۳ به‌صورت رسمی به او ابلاغ شد.

برادر محمد عبدالهی به نام محمدامین نیز در پائیز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در بیدادگاه رژیم مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری مؤثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف و نیز تبلیغ علیه نظام، دادگاهی و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fc47615-69c4-4ead-aec2-855d5e4fb229"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات