728 x 90

حقوقهاى نجومى,

وضع همهٴ مقامات خرابه!

-

وضع همهٴ مقامات خرابه!
وضع همهٴ مقامات خرابه!
این روزها داستان حقوقهای میلیونی و میلیاردی مقامات نظام مقدس! آن‌چنان بالا گرفته که تقریباً هیچ مقام و نهاد و رسانه‌یی نیست که به آن نپرداخته باشد. به هر حال الآن خبر حقوق و دستمزد ”آقایان“ جزء ”پربیننده‌ترین “ هاست.

فقط نگاهی به روزنامه‌های پنجشنبه هشتم تیر ماه جاری شاهد مدعاست، اما مهمتر از اصل خبر، وحشت رژیم و رسانه‌هایش از باز شدن مجدد مچ نظام با کلیه باندهایش جلوی چشم ملت است.

”همشهری ”خبر از مجوزهای خاص برای حقوقهای نجومی داده

”آرمان ”از قول ناطق نوری نوشته: مسأله فیشهای حقوقی مختص این دولت نیست، یعنی بقیه هم اینکاره بودند!

”اعتماد ”از قول آملی لاریجانی نوشته: برخی‌ها، ماجرای فیشهای حقوقی را بزرگنمای کرده‌اند، معلوم نیست اگر فیش حقوقی چند صد میلیونی بزرگ نیست، پس این قاضی‌القضات بلخ به چه عدد و رقمی دزدی و اختلاس بزرگ می‌گوید؟ !

جالب‌تر از همه کیهان است که آمده و ازقول آرمان نوشته که: در میان اصلاح‌طلبان هم گانگسترهای اقتصادی هست! یعنی فقط باند ما نیست که گانگستر است، آنطرفیها هم خودشان کلی گانگستر دارند!

”هفت صبح ”هم از روی دیگر سکة ماجرای فیشهای نجومی خبر داده.

و ”ایران ”از پاداش 600 میلیون تومانی هیأت مدیرهٴ سایپا نوشته

در حالیکه روزنامه حکومتی جهان صنعت انگار که اصلاً از قضایا خبر ندارد، به‌دنبال مستندات قانونی برای حقوق رئیس صندوق توسعهٴ ملی است!

روزنامه حکومتی ابتکار تیتر زده: می‌توان گفت این دهه فاسدترین سالهای اقتصاد ایران بود. هم رکورد تعداد اختلاس زده شد هم رکورد رقم اختلاس

و آرمان گفته: در طول تاریخ یک دهه اخیر موارد مختلف فسادهای اقتصادی مانند بابک زنجانی، رحیمی و... را شاهد هستیم و از تعداد آنها هم کاسته نشده است، این معضل در جامعه به امری عادی تبدیل می‌شود.

اعتماد نوشته: خبر فیش‌های حقوقی هم‌چنان بازتاب رسانه‌یی گسترده‌یی دارد. گفته می‌شود که گزارش آن به مسئولان قوا داده خواهد شد و معلوم نیست که چرا این گزارش نباید در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟ اگر دریافت‌های مذکور غیرقانونی بوده که متخلفین را باید مجازات کرد ولی اگر غیرقانونی نبوده، هر چند دریافت‌کنندگان آن مسئولیت اخلاقی دارند، ولی باید ریشه‌های قانونی شدن این دریافتها نیز روشن شود و تصویب‌کنندگان آن مواخذه شوند. در هر صورت عدم انتشار گزارش مذکور نه تنها کمکی به رفع ابهام‌های موجود نمی‌کند، بلکه اثرات تخریبی نیز دارد.

”آرمان ”اصل نگرانی را برجسته کرده و نوشته: مهم‌ترین اثر منفی پرداخت حقوق‌های میلیونی که این روزها در جامعه مطرح شده، علاوه بر پدید آمدن اختلاف طبقاتی، به‌وجود آمدن بی‌اعتمادی اجتماعی در جامعه است.

بعد هم اضافه کرده: این موارد اگر رسیدگی نشود بحرانهای مختلفی به وجود می‌آورد. برخی از جامعه شناسان اعتقاد دارند تاریخ محصول نبرد طبقات است. همین تضاد طبقاتی در جامعه آشفتگی به وجود می‌آورد،

بعد هم گفته: در سایر جوامع اگر چنین موضوعی یعنی فیش‌های حقوقی با ارقام بالا افشا می‌شد، واکنش‌های سختی را از سوی مردم شاهد بودیم... ... امروز فریب و اختلاس عادی است و شاهد هستیم که دزد از عمل خود خجالت نمی‌کشد.

لاریجانی قضاییه گفته: این‌که فضایی را درست کنیم و همه مدیران را متهم کنیم خطاست... بعضی‌ها آن را بزرگ می‌کنند و اعتماد مردم را مخدوش می‌کنند که درست نیست.

”سیاست روز ”هم نوشته: بعد از انتشار چند فیش حقوقی که در آن ارقامی نجومی درج شده بود، فضای جامعه به نوعی ملتهب شد... . کارشناسان می‌گویند که عدم رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی در آینده باعث مشکلات زیادی خواهد شد و این موضوع می‌تواند به یک معضل اجتماعی تبدیل شود، به همین دلیل نیاز است که سریعتر به این موضوع رسیدگی شود.

... محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که مردم از دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی از مدیران شدیداً ناراحت و نگران هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط ولی‌فقیه ارتجاع گفت... افشای فیش حقوقی برخی مدیران دولتی از طریق رسانه‌ها باعث ایجاد یک ناراحتی عمیق در بین مردم شد.

و یکی دیگر از مقامات گفت: ظاهراً قرار است امکانات بیت‌المال اول بین مدیران تقسیم شود، اگر چیزی ماند، بین بقیه مردم تقسیم شود و این هیچ توجیهی برای انقلاب اسلامی ندارد.

و بالاخره کیهان نوشت: ماجرای حقوق و پاداش‌های نجومی که از 50-60 میلیون آغاز و به 234 میلیون و 500 میلیون و 1400 میلیارد تومان ادامه یافت، نوک کوه یخ فساد مدیران اشرافی است وگرنه عمق آن را می‌توان در برخی قراردادهای کلان، تسهیلات دهها میلیاردی، امتیازات و انحصارات ناشی از آمیختگی مسئولیت دولتی با شرکتهای خصوصی بیرون از دولت و... دید.

شگفتی آن است که کیهانی اینرا می‌نویسد که خودش می‌داند آن شرکتهای خصوصی بیرون از دولت، چیزی نیست جز قرارگاه خاتم پاسداران با صدها شرکتش و چیزی نیست جز نهاد رهبری و کمپانیهای بی‌شمارش با نزدیک به صد میلیارد دلار سرمایه.

کوتاه سخن آن‌که همه می‌دانند که مشکل کجاست
همه می‌دانند دولت و نهاد رهبری و سپاه پاسداران و... همگی با هم در حال تخلیة خزانهٴ ملت و دشارژ کامل اقتصاد مملکت هستند ولی باز این خودشانند که فریاد آی دزد! سر می‌دهند. اما آنچه که مایهٴ دلخوشی است، چشم بیدار ملت است که بی‌توجه به این حرفها و فیلم بازی کردنهای باندهای مختلف رژیم، حقیقت همه چیز را می‌بیند و به موقع، بساط حسابرسی خواهد گسترد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/234c8793-de95-4476-a68e-3a09feb079e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات