728 x 90

تشدید سرکوب ,

گزارشی از بند ۸ زندان اوین

-

زندان اوین
زندان اوین
بند 8 زندان اوین 4 طبقه و 4سالن دارد که هر سالن 7 تا 8 اتاق دارد. در هر سالن حدود 150نفر نگهداری می‌شوند. اکثر زندانیان این بند زندانیان عادی با جرایم مالی و دزدی هستند.

در طبقه آخر بند اغلب زندانیان اتباع خارجی با اتهام جاسوسی هستند که ملیت بیشتر آنها سومالی است. این بند حدود 21زندانی سیاسی هم دارد.

شرایط بند طوری است که گنجایش و ظرفیت این تعداد زندانی را ندارد و همه اتاقها مملو از جمعیت است. خیلی از زندانیان کف زمین می‌خوابند و بعلت کمبود جا تعدادی از زندانیان در محلی به‌نام حسینیه نگهداری می‌شوند که آن محل نیز به‌علت ازدحام جمعیت به سختی جا برای هر زندانی وجود دارد. افراد کنار هم و چسبیده به یکدیگر استراحت می‌کنند.

از جمله زندانیان سیاسی آقایان علی معزی – آرش صادقی – بهنام موسیوند.. در این بند و در حسینیه زندانی هستند.

بند 8 فاقد می‌نیمم‌های بهداشت برای زندگی زندانیان می‌باشد. به‌دلیل غیربهداشتی بودن و عدم رسیدگیهای بهداشتی در آنجا. این بند پر از شپش و حشرات آلوده به بیماریهای مختلف است.

بیمارانی با بیماریهای ایدز و هپاتیت در بین زندانیان هستند که بدون هیچ رسیدگی و یا بدون در اختیار داشتن امکانات درمانی و بهداشتی عامل انتقال بیماری به سایر زندانیان می‌شوند و هیچ‌گونه جداسازی بین این بیماران و سایرین وجود ندارد.

بعلت وجود حشرات موذی که عامل انتقال بیماری از بیماران ایدز هستند نگرانی برای انتقال بیمارهای مختلف به سایر زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی وجود دارد.

چند روز قبل جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم در تهران برای سرزدن به بندها رفته بود. به بند 7 سر زد ولی به‌دلیل وخامت وضعیت بهداشتی بند 8 حاضر به سرزدن به این بند و شنیدن مشکلات زندانیان و رسیدگی به آن نشد.

دارو در اختیار بیماران قرار نمی‌گیرد و اگر می‌نیمم دارویی نیز به بند برسد بین زندانیان عادی بصورت قاچاق تا 20هزار تومان خرید و فروش می‌شود. چون زندانیان نیاز جدی به دارو دارند و مجبور به این کار هستند.

وضعیت وخیم غیربهداشتی بودن این بند شرایط را برای زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی مشکل و زمینه ایجاد بیماریهای مختلف را فراهم می‌کند. و این در حالی است که هیچ‌گونه رسیدگی و توجهی به وضعیت غیربهداشتی و غیرانسانی در این بند نمی‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8e49048-7103-416e-98b4-2a62ae612a19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات