728 x 90

روابط ایران و کره شمالی,اخبار امريكا,

آمریکا خواستار قطع روابط رژیم ایران با کره شمالی شد

-

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا
توماس کانتریمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل گفت: رژیمهای ایران و سوریه از مشتریان اصلی فن‌آوری نظامی کره شمالی هستند. باید روابط نظامی میان این کشورها قطع شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، توماس کانتریمن در کنفرانس تابستانی مؤسسه مطالعات کره-آمریکا تصریح کرد واشینگتن از کشورهای دیگر می‌خواهد رژیمهای ایران و سوریه را تحت فشار قرار دهند تا تمامی روابط نظامی با کره شمالی را قطع کنند.

ماه مارس گذشته شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به اتفاق آراء قطعنامه‌یی را تصویب کرد که تحریم‌های سختی را به کره شمالی تحمیل می‌کند. این بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای جدا کردن کره شمالی از تجارت خارجی بود.

کانتریمن ادامه داد: «درست همان‌طور که با دولتهایی همکاری می‌کنیم که به تعهدات بین‌المللی خود برای قطع رابطه نظامی با کره شمالی احترام می‌گذارند. یک اولویت است که رژیمهای ایران و سوریه را وادار به قطع رابطه با کره شمالی کنیم» .

وی هشدار داد کره شمالی «مقادیر چشمگیری ارز» از طریق صادرات فناوری نظامی به کشورهای سراسر جهان به دست می‌آورد و رژیمهای یران و سوریه در میان مشتریان مهم فن‌آوری کره شمالی هستند.

ماه گذشته، اوگاندا اعلام کرد رسماً تمامی روابط نظامی خود با کره شمالی را قطع کرده است. این اقدام بعد از سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به اوگاندا صورت گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50651b8a-ef23-4357-9673-9a53e416561d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات