728 x 90

دخالتهای ایران,حملات سایبری,

هشدار نسبت به تهدیدهای رژیم ایران در جنگ سایبری و تروریستی علیه اردن

-

تهدیدهای رژیم ایران در جنگ سایبری و تروریستی علیه اردن
تهدیدهای رژیم ایران در جنگ سایبری و تروریستی علیه اردن
مقامهای اردنی نسبت به تهدیدهای رژیم ایران علیه اردن چه در جنگ سایبری و چه عملیات تروریستی از طریق مرزهای این کشور هشدار دادند.

خلیج آنلاین چاپ لندن روز یکشنبه ششم تیر گزارش داد: «بیش از گذشته روشن می‌شود که اردن به مرکز جنگ، رژیم ایران تبدیل شده است و تهدیدهایی که سران رژیم ایران و به‌ویژه قاسم سلیمانی علیه دولت اردن کرده‌اند در حال باز کردن محلی در صحنه سایبری و میدانی این کشور است. یک منبع سیاسی آگاه که خواست نامش فاش نشود ”طرفهای ایرانی“ را متهم به‌عملیات سایبری‌ای کرد که بعد از انتشار ”خبری اشتباه “ در مورد ولیعهد عربستان، به خبرگزاری رسمی اردن به نام ”پترا“کشیده شد. چند روز از این اتفاق نگذشته بود که همه از یک حمله سایبری دیگر غافلگیر شدند و آن هکرها اداره در آمد و فروش بود که مورد حمله قرار گرفت و این بار قابل‌توجه این بود که ”کسی که هک کرده بود“ گفت آنها از ایران هستند» .

خلیج آنلاین در ادامه با عنوان: ”احساس خطر از پشت مرزها“ به حمله اخیر افراد مسلح علیه مرزبانان اردن اشاره کرد که انگشت اتهام متوجه رژیم ایران است. این منبع در ادامه افزود: «شخصیتهای سیاسی اردن نسبت به چگونگی تلاش بی‌سابقه رژیم ایران برای تقویت حضور خود در مرز اردن هشدار دادند و این چیزی است‌ که به‌نظر آنها برای امنیت ملی اردن خطر‌آفرین خواهد بود و تهدید مستقیم اردن محسوب می‌شود. این شخصیتها از کشورهای خلیج فارس خواستند که نسبت به این موضوع فعال شده و واکنش نشان دهند چرا که اگر نیروهای رژیم ایران تصمیم بگیرند کنترل واقعی این مرزها را به‌دست بگیرند، ممکن است در این مرزها خطراتی به‌وقوع بپیوندد» .

به گزارش خلیج آنلاین دستگاههای امنیتی اردن اخیراً یکی از مزدوران به نام خالد الربیعی را که در ارتباط با اطلاعات رژیم ایران بود و همچنین در ایستگاههای استراق سمع سپاه پاسداران کار می‌کرد، دستگیر کردند. این شخص مقدار زیادی مواد منفجره در مناطق شمالی و میانی اردن مخفی می‌کرد. این امر مقامهای رسمی اردن را خشمگین کرد و بهمین دلیل آنها، سفیر اردن در تهران را فراخواندند که معنی آن این است‌که رژیم ایران و اردن روابطشان بحرانی شده است.

در همین زمینه محمود خرابشه پارلمانتر سابق اردن گفت: «رژیم ایران ”نه فقط در اردن بلکه در تمامی منطقه طمع توسعه‌طلبانه دارد“ » . وی افزود: «رژیم ایران به‌دنبال برهم زدن امنیت و ثبات اردن است و برای اینکار بر روی کسانی تکیه دارد که این عملیات تروریستی را انجام می‌دهند و به‌دنبال این است‌که کنترل و نفوذ خود را در این منطقه اعمال کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8280372-1527-48ec-ad72-e2612800deb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات