728 x 90

اخبار امريكا,

عبور اولین کشتی غول پیکر چینی با ۹هزار کانتینر از کانال جدید پاناما + تصویر

-

 -
-
کانال پاناما پس از بازسازی و پهن شدن، پس از 9سال سرانجام روز یکشنبه 6تیر ماه با حضور هزاران تن از مردم پاناما و مقامهای این کشور افتتاح شد و یک کشتی باری غول پیکر چینی با ۹ هزار کانتینر برای اولین بار از آن عبور کرد و از اقیانوس اطلس وارد آبهای اقیانوس آرام شد.
 

گسترش تازه امکان عبور نسل تازه کشتیهای باربری که خیلی بزرگتر هستند را فراهم می‌کند. هر روز حدود ۳۵ تا ۴۰ کشتی از این کانال عبور می‌کنند.
 

رئیس جمهور پاناما، کانال تازه پاناما را مسیری توصیف کرد که جهان را متحد خواهد کرد. خوان کارلوس والرا در مراسم گشایش که با آتش‌بازی همراه بود از کوشش تقریباً ۳۰ هزار نفری که روی توسعه کانال کار کرده‌اند قدردانی کرد.
 


جمهوری پاناما امیدوار است که گسترش کانال باعث افزایش درآمد این کشور شود. درآمد حاصل آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۶ میلیارد دلار گزارش شد.

توسعه کانال برای افزودن یک خط تازه که ۷۷ کیلومتر طول دارد در سال ۲۰۰۷ شروع شد و قرار بود ۲۰۱۴ تکمیل شود. اما اعتصابها و اختلافها بر سر هزینه باعث عقب افتادن این پروژه ۵.۲ میلیارد دلاری شد.
 


کانال اولیه که آمریکا ساخت، ابتدا در اوت ۱۹۱۴ باز شده بود و مدیریت آن نهایتاً در سال ۱۹۹۹ به اهالی پاناما واگذار شد.

اما کانال ممکن است با رقابت گذرگاه تازه‌یی در نیکاراگوئه مواجه شود. این کانال ۲۷۸ کیلومتری که توسط یک شرکت چینی احداث می‌شود بلندتر، عمیق‌تر و پهن‌تر از پاناما خواهد بود. عملیات احداث آن در سال ۲۰۱۴ شروع شد و هزینه آن ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e82d40c-f1de-4c3d-ba0c-b7f232178789"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات