728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,اخاذى از مردم,

”ظاهراً حقوق نجومی مدیران تورم‌زا نیست ”!

-

حقوق نجومی مدیران تورم‌زا نیست
حقوق نجومی مدیران تورم‌زا نیست
دبیر شوراهای قلابی کار استان تهران در گفتگو با خبرگزاری سپاه پاسداران گفت: ”ظاهرا حقوق‌ نجومی پرداختی به مدیران تورم‌زا نیست و تنها حقوق کارگری بر تورم اثر می‌گذارد“.

حسین حبیبی درباره فیش‌های حقوقی نجومی که به برخی مدیران دولتی پرداخت می‌شود، افزود: ”این دریافتی‌ها خارج از چارچوب قانونی بوده و به نوعی دستبرد و دزدی از بیت‌المال محسوب می‌شود“.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: ”کارگران کشور برای افزایش حداقل حقوق‌شان که اکنون (812هزار تومان) تعیین شده است، باید ماه‌ها جلسه بگذارند و برخی از بندهای دستمزدی‌شان نیز بعد از چانه‌زنی‌ها پرداخت نشود، اما مدیران پشت درهای بسته حقوق‌ دهها و حتی صدها میلیونی برای خود تعیین می‌کنند“.

حبیبی با یک مقایسه ساده اختلاف فاحش بین حقوقها را نشان داد و گفت:”هنوز افزایش 20هزار تومانی ناچیز کارگری که تاثیری هم در جریان زندگی آنها ندارد، به‌دلیل تاثیر بر تورم هم‌چنان مسکوت مانده، اما فیش‌های حقوقی نجومی و دریافتی‌های کلان برخی مدیران تاثیری بر مدیران ندارد“.

وی در ادامه‌ی همین قیاس افزود: ”در حالی حقوق‌ نامتعارف و پاداش و عیدی به مدیران شرکتها پرداخت می‌شود که متأسفانه کارگرانشان در شرکتهای زیرمجموعه ماه‌ها حداقل حقوق را دریافت نکردند“.

حبیبی در پایان به قولهای صوری داده شده درباره افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: ”این افزایش دردی از دردهای جامعه کارگری دوا نمی‌کند، اما با این حال معاون وزیر کار از مکاتبه با دولت برای تصویب آن خبر داده است، اما تا کنون هیچ نشانی از این افزایش نیست “.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d20521b3-a8c4-478e-adbe-a56efcdd9d8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات