728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

خبرگزاری رویتر: رژیم ایران در لیست سپاه پولشویی باقی ماند

-

ایران در لیست سیاه پولشویی باقی ماند
ایران در لیست سیاه پولشویی باقی ماند
به گزارش خبرگزاری رویتر گروه ویژه اقدام مالی که وضعیت پولشویی در سرتاسر جهان را کنترل می‌کند، روز جمعه چهارم تیر 95تصمیم گرفت رژیم ایران را هم‌چنان در فهرست سیاه کشورهای پرخطر نگه دارد. این تصمیم پس از نشست ۳۷ عضو این مؤسسه که در کره جنوبی برگزار شد، اتخاذ گردید.

در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی آمده است: «اگر رژیم ایران نتواند سابقه خود در زمینه پولشویی و حمایت مالی از تروریسم را طبق وعده‌هایش بهبود بخشد، تدابیر شدیدی اتخاذ خواهند کرد» . گروه ویژه اقدام مالی به مدت یک‌سال و به‌طور آزمایشی یکسری از محدودیتهای رژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورد اما آن را از لیست سیاه خارج نکرد.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد روز شنبه 5تیر در بیانیه‌یی از تصمیم «گروه ویژه اقدام مالی، برای نگاه داشتن نام رژیم ایران در فهرست کشورهای پرخطر در زمینه پولشویی استقبال کرد.

در بیانیه اد رویس آمده است: «تصمیم گروه ویژه اقدام مالی، تذکری تأمل‌برانگیز است که نشان می‌دهد رژیم ایران هم‌چنان حامی اصلی تروریسم و تهدیدی علیه نظامی مالی آمریکا و جهان است».

اد رویس در این بیانیه بار دیگر بر حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید
خبرگزاری رویتر هفته گذشته گزارش داده بود که رژیم ایران در حال مذاکره و لابی با اعضای گروه ویژه اقدام مالیست تا از فهرست سیاه این مؤسسه خارج شود.

در اردیبهشت‌ماه، نیز ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی رژیم، ابراز امیدواری کرده بود که رژیم از فهرست گروه ویژه اقدام مالی خارج شود.

به‌رغم آن که محدودیتهایی این مؤسسه موقتاً تعلیق کرده است، اما یک متخصص امور بانکی به رویتر گفته است که این تصمیم چیز زیادی را برای رژیم ایران عوض نمی‌کند، چرا که خود مؤسسات بین‌المللی مستقلا محدودیتهایی در معامله و تجارت با ایران دارند.

اعضای این مؤسسه همچنین تصمیم گرفته‌اند تا کره شمالی را در فهرست سیاه خود نگه دارند و همچنین به دیگر کشورها اخطار داده‌اند تا مراقب اقدام‌های پیونگ‌یانگ در دور زدن تحریم‌ها باشند.

خاطرنشان می‌شود گروه ویژه اقدام مالی، که هم‌اکنون 37 عضو دارد از سال 1368 تأسیس شده است، استانداردهای بین‌المللی ضد پولشویی و ضدتامین مالی تروریسم و سلاحهای کشتارجمعی را کنترل می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b561763-9474-488d-9440-fa3e6f3162e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات