728 x 90

اخبار اروپا,

همه پرسی در انگلستان، ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا

-

همه پرسی در انگلستان
همه پرسی در انگلستان
شهروندان انگلستان امروز پنجشنبه 23ژوئن برابر با ٣ تیر95 درباره خروج کشور خود از اتحادیه اروپا و یا باقی ماندن در آن بپای صندوق های رأی رفتند. آخرین نظرسنجیها حاکی از نزدیکی تعداد موافقان و مخالفان خروج از اتحادیه اروپاست

آنها تا آخرین ساعتهای روز پیش از آن با برگزاری گردهمآئیها و شرکت در مناظرات و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای موضع خود تلاش می‌کردند.

وزیر دارایی انگلستان, جرج آزبورن, که همانند دیگر اعضای دولت در حمایت از باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا در روزهای اخیر از هیچ کوششی سر باز نزده است, روز گذشته با اشاره به مطالعات و ارزیابیهای وزارت تحت اداره خود, نسبت به نتایج اقتصادی خروج از اتحادیه بر زندگی روزمره هموطنان خود هشدار داد. به‌گفته جرج آزبورن «انگلستان با خروج از اتحادیه اروپا رو به فقر خواهد گذاشت. بهای آن را خانوارهای انگلیسی خواهند پرداخت, اجاره مسکن گرانتر خواهد شد, بهای کالاهای مصرفی افزایش خواهد یافت و بر اساس برآوردهای صورت گرفته, هر خانوار انگلیسی به‌طور متوسط به میزان ٥٤٠٠ یورو قدرت خرید سالانه خود را از دست خواهد داد. این بهایی است که شاغلین از این پس هر سال خواهند پرداخت».

آینده جرج ازبورن نیز به نتیجه همه پرسی امروز بستگی دارد, زیرا وی نامزد جانشینی دیوید کامرون, نخست‌وزیر انگلستان است.

موافقان خروج انگلستان, گروه مقابل را به ایجاد ترس در شهروندان برای وادار ساختن آنان به پشتیبانی از باقی ماندن در اروپا متهم می‌کنند. بوریس جانسون, شهردار پیشین و پرنفوذ لندن, سه‌شنبه شب در مناظره‌ای که در برابر ٦ هزار تن در تالاری در پایتخت برگزار شد, موافقان باقی ماندن را به «دروغگوئی» درباره نتایج اقتصادی خروج متهم کرد و گفت: «آنان می‌پندارند که ما راه دیگری جز سر فرود آوردن در برابر تصمیمات بروکسل نداریم. ما می‌گوئیم که آنها امکانات و توانائیهای این کشور را بصورت دردآوری دست‌کم گرفته‌اند» .

رای‌گیری پنجشنبه در ساعت ٧ بوقت انگلستان آغاز شده و در ساعت ٢٢ پایان می‌یابد. شمارش آراء در ٣٨٢ دفتر رای‌گیری بلافاصله آغاز می‌شود و نتایج آن بر اساس برآورد رسانه‌ها در ساعت ٤ بامداد روز جمعه ٢٤ ژوئن/ ٤ تیرشناخته خواهد شد.

کلیه شهروندان انگلیسی و نیز کسانی که تابعیت یکی از ٥٤ کشور عضو «کشورهای مشترک المنافع» را دارند, بشرط آن‌که حداقل ١٥ سال در انگلستان اقامت داشته باشند, می‌توانند در رای‌گیری شرکت کنند. این تعداد ٤٥ میلیون نفر برآورد می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ea468a9-2722-4a80-88c9-102ae8123af0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات