728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,

توی این مملکت همه چیز حساب و کتاب داره، حتی واردات!

-

واردات شکر
واردات شکر
برخیها گمان می‌کنند هیچ حساب و کتابی توی کار آخوندها نیست، حداقل به اقتصادش که نگاه می‌کنی این تصور بهت دست میده که انگار واردات مملکت هیچ نظم و ترتيبی نداره و تنها چیزی که وجود داره، وارد کردن بی‌رویهٴ هر جنس و آت و آشغالیه و بس!

در حالیکه وقتی خوب محو تماشای کار بشی، می‌بینی اصلاً و ابداً اینطوری نیست، به‌عنوان نمونه، همین ”واردات“ که الآن خودش شده یکی از جاهایی که باندهای نظام هر روز توی لیست اقلامش مچ همدیگه رو می‌گیرن و دست همدیگه رو ”رو “ می‌کنن وقتی خوب دقت می‌کنی می‌بینی اتفاقاً خیلی هم حساب و کتاب داره و دقیقاً مشخصه که چه چیزو باید وارد کرد و چه چیزی رو نباید وارد کرد.
توی همین چند روزه دو تا نمونه بود که کمتر کسی متوجهشون شد، این دو تا نمونه رو ببینید تا ایمان بیارید که ”توی این مملکت همه چیز حساب شده است“.

خبر اول رو روزنامه حکومتی رسالت در تاریخ 31خرداد اینطوری نوشت: ”ایران در دو ماهه آغازین سال 1395 معادل 168 میلیون تومان ”کلنگ“ از چین وارد کرده است“.

رسالت که ارگان باند خامنه‌ای در بازاره، برای محکم کاری، تلاش کرده پای این خبرو با استناد به یک رسانهٴ حکومتی دیگه یعنی (اقتصادنیوز، خبر شماره 146045DEN-) که نزدیک به دولته، محکم کنه.

رسالت در ادامه نوشته: ”وقتی در داخل کشور، کارگران، مدیران و منابعی هستند که بتوانند از پس ساخت هزاران کلنگ برآیند، چرا باید از این ظرفیت اشتغال صرف‌نظر کنیم، و آن را به چینی‌ها بسپاریم؟ حالا، دکل حفاری نفت که جای خود دارد. وقتی در موقعیت اقتصادی و اشتغالی کشور ما، آن هم در موقعیت صنایع فولاد، «کلنگ» و وانت دوکابین، عینک آفتابی، تراکتور و... ، وارد می‌شوند، این، یعنی آن که «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی»، کم و بیش، یک «اسم» است“.

خبر دومو خبرگزاری نیروی تروریستی قدس که اسمش تسنیمه داده و نوشته واردات شکر خام ممنوع شد. تا خبرو می‌شنوی می‌گی: خب الحمداله! بالاخره یه جنسی هم پیدا شد که جلوی وارداتشو بگیرن تا تولیدکننده داخلی بتونه یه نفسی بکشه و چه بسا اصلاً همین خودش بشه نقطه شروعی برای راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی. اما وقتی اصل خبرو می‌خونی می‌بینی داستان یه چیز دیگه‌است.

اصل خبر با پیامدهاش از این قراره: ”قاسم فلاحتی مدیرعامل تعاونی کارخانجات قند و شکر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم گفت: با ممنوعیت واردات شکر خام از فروردین سال ۹۳ و اتمام موجودی، ۱۳ کارخانه تصفیه شکر و تولید قند، با ۳ هزار و ۸۰ پرسنل و با ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی عملاً تعطیل‌ شده‌اند“.

همین بابا یعنی قاسم فلاحتی گفت: 13 کارخانه تصفیه‌کننده شکر خام و تولیدکننده قند عضو این تعاونی از اردیبهشت 93 به‌دلیل ممنوعیت واردات شکر خام و عدم دسترسی به این محصول، تعطیل هستند و تنها 5 کارخانه عضو در سال گذشته 150 هزار تن شکر خام را برای شرکت بازرگانی دولتی ایران و طرح ذخیره استراتژیک را به‌صورت کارمزدی تصفیه کردند.

همینطور که متوجه شدید ”شکر خام“ ظاهراً مادهٴ اولیه محسوب میشه و برای فرآوری و تبدیلش به شکر سفید، مورد استفادهٴ کارخونه‌های قند مملکته.

به همین علت هم پیشتر با برخی شرکتهای خارجی هماهنگ شده بود که این واحدها به‌صورت کارمزدی برای شرکتهای خارجی کار کنند تا این کارخانه‌ها بتونن به کار خودشون ادامه بدن اما این امر با مخالفت گمرک و عدم همکاری جدی وزارت جهاد کشاورزی، منتفی شد و خلاصه جلوی واردات بی‌رویة شکر خام گرفته شد تا شاید اقتصاد مقاومتی بتونه پا بگیره و کارخونه‌های قند یاد بگیرن که باید برن روی پای خودشون بایستن! نه این‌که هی مثل بچه گنجشک چشمشون به دست و دهن واردات ”شکر خام“ از چین و ماچین باشه.

اما پایان خبر رو هم بشنوید که همون مدیر عامل تعاونی کارخانجات قند و شکر نظام یعنی فلاحتی گفت: ”کارخونه‌های عسل قند آبادان، قند کرج، قند پیشوا، قند میبد یزد، قند فسا، قند شاهین‌دژ، قند کردستان، قند سپاهان اصفهان، قند کامیاب اصفهان، قند فیروزکوه، قند فردوس مشهد و قند مهر توس خراسان 13 کارخانه‌ای هستند که با ممنوعیت ورود ”شکر خام“ دیگه امکان فعالیت ندارن “ و کارگرهاش باید برن دنبال راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی تا شاید اونجا یه کاری برای نون شبشون پیدا کنن.

خوب رسیدیم به پایان خبر و یک یادآوری کوچیک تا بازم پای همون حرف اولمونو سفت کنیم که همه بدونن توی این مملکت همه چی حساب و کتاب داره و اینطوری نیست که هر کی به هر کی باشه و هر کس دلش خواست پاشه بره چین و هر آشغالی که چینی‌ها خواستن بندازن دور، ازشون بخره و به اسم واردات، بیاره توی مملکت!

اما اون یادآوری کوچیک: واردات قند و شکر ایران در انحصار وزارت جهاد کشاورزی و وابستگانشه که بخشی از نیروهای رژیم محسوب می‌شن. یکی از این ”وابستگان! “، آخوند ناصر مکارم شیرازیه که از آخوندهای جیره‌خوار خامنه‌ای محسوب میشه. کسی که توی برخی رسانه‌های نظام اسمشو گذاشتن ”سلطان شکر “ ایران، ایشون هنوز زنده ‌است و خودش راساً میتونه شکر مورد نیاز تمومی مملکتو به‌طور کامل وارد کنه و اصلاً نیازی به شکر خام و غنی‌سازیش توی کارخونه‌های قند مملکت و این همه دوباره کاری نیست.

حالا بازم بگید مملکت شیر تو شیره و هیچ حساب و کتابی توی کارها نیست!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a6adf3-2807-40a9-a72d-16732d5faa47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات