728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,اخبار خاورمیانه,

اردن مرز خود با سوریه را مسدود و منطقه مرزی را نظامی اعلام کرد

-

مرز اردن
مرز اردن
در پی یک حمله تروریستی با خودروی انفجاری، در مرز اردن و سوریه، ارتش اردن مرز خود با سوریه را مسدود و منطقه مرزی نظامی اعلام کرد.

در این حمله تروریستی ۶ تن از نیروهای ارتش و امنیتی اردن کشته و 14تن مجروح شدند.

به گزارش الجزیره ژنرال مشعل محمد زِبن، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن، روز سه‌شنبه اول تیر ماه گفت مناطق مرزی در شمال و شمال‌شرقی، منطقه نظامی هستند و به هر حرکتی در این منطقه بدون انعطاف واکنش نشان خواهد داد. وی افزود: «هر خودرو یا فردی که در این منطقه بدون اجازه قبلی رفت و آمد کند، دشمن محسوب می‌شود و هدف قرار می‌گیرد» .

روزنامه جردن‌تایمز به‌نقل از بیانیه ارتش نوشت حمله‌این خودروی بمب‌گذاری‌شده به یک ایست بازرسی که برای کمک به پناهجویان سوری در منطقه قرار داشت صورت گرفته‌است.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، نیز در واکنش به این حمله تروریستی گفته است کشورش با مشت آهنی به کسانی که امنیت آن را نشانه رفته‌اند، پاسخ خواهد داد.

به گزارش آسوشیتدپرس نقطه مرزی مسدود شده، آخرین نقطه مرزی پناهجویان سوری برای رسیدن به خاک اردن به‌شمار می‌رفت و نظامی شدن آن نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت دهها هزار سوری آواره که ماه‌ها است در بیابانهای اطراف آن سرگردان هستند، ایجاد می‌کند. آوارگانی که در مرز حضور دارند به‌طور روزانه به آب و مواد غذایی نیاز دارند که از مرزهای اردن برای آنها فرستاده می‌شود. طی ماه‌های گذشته این سومین بار است که نیروهای امنیتی اردن هدف حمله قرار می‌گیرند، اما هنوز گروهی مسئولیت حمله انتحاری اخیر را برعهده نگرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fd07724-1021-4c9f-805d-5137a52f9bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات