728 x 90

ماه مبارك رمضان,

شب همبستگی با مردم سوریه – سخنرانیهای عبدالله خلف، رضا الرضا، صباح المختار، هیثم مالح و احمد کامل

-

شب همبستگی با مردم سوریه
شب همبستگی با مردم سوریه

عبدالله خلف – هماهنگ‌کننده جریان سعد حریری در فرانسه

خانم رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، جناب آقای احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر که ما با شما به‌خوبی آشنا هستیم و شما نقشی بسیار مثبت در آماده‌سازیهای لبنانی‌ها در قرارداد طائف که طی گفتگوهای بسیار صورت گرفت ایفا کردید. درود فراوان ما به شما.

آقایان و خانم‌های شرکت کننده در این جلسه، در این ماه مبارک، مردم سوریه ماه رمضان دیگری را در فجایع و درد و رنج‌های خود زیر بشکه‌های مرگ سپری می‌کنند و در گریز از جهنم به سایر کشورها پناهنده می‌شوند. مردم سوریه هم‌چنان در خون خود غوطه می‌خورند و با سرنوشت خود رها شده‌اند، بنابراین چه زمانی راه‌حل یافت می‌شود؟ چه موقع جامعه جهانی عزم خواهد کرد که با تمامی‌توان و امکانات خود برای ترحم به کودکان و زنان سوریه، یک راه‌حل بیابد؟ چگونه می‌توانند این مردم مجروح با تمامی نیروهای مرگ‌آفرین در کشورشان بجنگند؟ رژیمی که مردمش را به قتل می‌رساند و داعش و شبه‌نظامیان سپاه پاسداران از لبنان و سایر اماکن، اگر داعش نبود، این رژیم نمی‌توانست مقاومت کند و اگر رژیم آخوندی در ایران و دخالت نظامی حزب‌الله نبود که باعث‌ راندن سوریها از کشورشان شده و خانه‌هایشان را اشغال کرده و مواد تدارکاتی آنان را مصادره کرد، نمی‌توانست به کشتن ادامه دهد. داعش که دست‌پروردهٴ القاعده در عراق و ساخته پرداخته اسد و (رژیم) ایران است. می‌توان گفت که جنگ علیه داعش از طرف جامعه جهانی، اگر برای نابودی داعش جدی باشند، در واقع گامی در جهت نابودی رژیم سوریه است. لبنان در میان کشورهای همسایهٴ سوریه بیشترین تأثیرپذیری را نسبت به تحولات سوریه داشته است. لبنان از تمامی رخدادهای سوریه تأثیر پذیرفته و پناهندگان سوری را مورد استقبال قرار داده است. در لبنان تمامی ملیتها و تمامی مناطق آن، پناهندگان سوری را مورد استقبال قرار دادند. عرسال مرز خود را در برابر پناهندگان سوریه نبسته است. عرسال 40هزار سکنه دارد، اما 150هزار پناهنده را در خود جای داده است. اما عرسال هیچ‌گونه کمکی دریافت نکرده است. عرسال نه‌دارای زیرساخت است و نه بیمارستان و نه جاده و به هیچ‌وجه، هیچ‌چیز در آنجا وجود ندارد و به‌همین خاطر من از این شهر صحبت می‌کنم. عرسال در کنار انقلاب سوریه باقی می‌ماند و من خودم از اهالی عرسال هستم و پناهندگان سوریه خانوادهٴ ما هستند و تا آخرین لحظه، خانوادهٴ ما باقی خواهند ماند. چرا حزب‌الله از سوریه خارج نمی‌شود؟ چرا از قصیر و قلمون و حمص خارج نشده و به لبنان بر نمی‌گردد تا پناهندگان سوری هم به سوریه برگردند؟ تا پناهندگانی که در عرسال و بیروت و طرابلس و عکار هستند، به قصیر و قلمون و حمص برگردند؟ حزب‌الله و (رژیم) ایران در تمامی کشورهای منطقه دخالت می‌کنند. ما چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم که (رژیم) ایران از دخالتش دست بردارد. می‌خواهیم که حزب‌الله سوریه را ترک کند. می‌خواهیم که حزب‌الله نهادهای قانونی را از کار نیندازد. اصول اسلامی همهٴ ما را در زیر چتر یک فضای آکنده از احترام و صلح و حیات نمونه گردهم می‌آورد. رمضان مبارک. متشکرم خانم رئیس‌جمهور. متشکرم مقاومت ایران. زنده باد خلق سوریه و پیروز خواهیم شد. از همهٴ شما متشکرم و رمضان مبارک.

رضا الرضا - دبیرکل هیأت شیعه جعفری عراق

بانوی مبارز برای ملت ایران همسایه، رئیس‌جمهور مریم رجوی، ای برادران بزرگوار، رمضان بر شما مبارک. ابتدا اجازه بدهید به مجاهدین لیبرتی درود بفرستیم، به مجاهدین قهرمان لیبرتی، به‌مناسبت این ماه مبارک؛ و سخنم را با این گفته آغاز کنم که راه نجات مطلوب، تنها آزادی ملت ایران گرفتار در زنجیر دیکتاتوری ولایت فاسد خامنه‌ای نیست، بلکه راه محقق‌شدن صلح برای ملت‌های این منطقه و جهان، در کنار این راه، از مسیر آزادی ایران با دستان پر توان مجاهدین خلق می‌گذرد. از مسیر شورای ملی مقاومت ایران که بار امانت پاکسازی ایران را از آلودگی‌های ارتجاع خمینی به‌دوش می‌کشد. مسیر صلح برای ملت‌های منطقه و جهان، از لیبرتی می‌گذرد، لیبرتی که فشارهای خیانت و ناجوانمردی را که توسط مزدوران خامنه‌ای اعمال می‌شد تحمل کرد، مزدورانی که وجدان خود و همهٴ ارزش‌های انسانی را فروختند. اما جهان مشاهده خواهد کرد که مجاهدین لیبرتی کوه سرسختی هستند که تندبادهای ستمگران تاریخ، آنها را نمی‌لرزاند. مکتب مجاهد مسعود رجوی که ضد مذهب‌گرایی و نژادپرستی است، این دو مقوله را خط قرمز قرار داده است.
هر چقدر هم که تعصب‌گرایی و بنیادگرایی گسترش پیدا کرد و هر چقدر هم که رژیم آخوندی به گسترش بنیادگرایی ادامه داد و در مقابل، فریادهای ملت‌های منطقه در حال اوج‌گرفتن است که خواستار متوقف‌کردن حمام‌های خون در سوریه و عراق و یمن و خاموش‌کردن تحریکات آخوندهای خامنه‌ای هستند که سوریه و عراق و یمن و لبنان را در آتش آن می‌سوزاند. آتش فتنه‌انگیزیهای مذهبی و نژادی. بنابراین ما به سهم خودمان، همراه با جنبش‌های سیاسی در عراق، برای دفاع از حقوق ملت همسایةمان ایران در تمام زمینه‌ها عزم جزم کرده‌ایم. و امیدواریم در آینده شاهد شروع آزادی ایران و عراق و سوریه قهرمان به‌دست رزمندگان آنها باشیم. همچنین آزادی یمن و لبنان از این‌که منبع شر و تروریسم باشد رهایی پیدا کند. و واشینگتن و جامعه بین‌المللی باید اقدام مؤثری برای پایان دادن به گرداب کشتارها و خشونت ها در منطقه انجام دهند و از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنند تا این شورا نقش مناسب خود را در ایران و در منطقه علیه منبع و محورهای شر خامنه‌ای ایفا کند.

صباح المختار، رئیس انجمن عرب در انگلستان

خواهر رئیس‌جمهور مریم، بابت ابتکاری که شما برای جلسه امشب داشتید تبریک می‌گویم؛ این یکی از اصول اسلام است که انسان باید نسبت به دردهای دیگران توجه داشته باشد، به‌رغم این‌که خودش خونین است. این‌را شما عملاً انجام دادید. درود بر شما، بر این تلاش و این جلسه مهم برای یادآوری مردممان در ایران و سوریه و عراق. شهروندان سوری که هم‌چنان در سوریه هستند و آنهایی که پناهنده شدند، از غرق‌شدن در دریا نجات یافتند تا این‌که به بخشی از سواحل دنیا رسیدند. من درد بزرگی را احساس می‌کنم.
به‌خاطر می‌آوریم این افراد را که آزادی‌هایشان را از دست داده‌اند و کشورشان را از دست داده‌اند و هر آنچه داشتند را از دست داده‌اند. سوریه از ملت عراق بیش از 2سال و یا سه سال از شروع اشغال عراق از سوی آخوندها در عراق، میهمان‌نوازی و پذیرایی کرد. هنگامی که رژیم ایران، عراق را از طریق اشغال آمریکایی، اشغال کرد، عراقیان ناچار به فرار شدند و به سوریه رفتند و سوریه آنها را در آغوش خود گرفت؛ الآن این سوریه است که درد و رنج می‌کشد از دردی که مسبب آن آخوندهای حاکم بر ایران هستند.
برادران سوری چه بسا بتوانند از تجربه برادران عراقی خود در چگونگی برخورد با بدبختی‌هایی که از سوی آخوندهای حاکم بر ایران به سرشان می‌آید، استفاده کنند.
درد و رنج‌های مردم سوریه از آخوندها، اگر عراق اشغال نمی‌شد، حاصل نمی‌شد.
اما من به شما می‌گویم، ملتها نمی‌میرند و این وضعیت غیرطبیعی نمی‌تواند ادامه یابد و هر موضوع غیرطبیعی بایستی به انتهای خود برسد و انشاالله این مسائل تمام می‌شود. تشکر می‌کنم.

هیثم مالح - رئیس‌کمیته قضایی ائتلاف ملی سوریه

بسم الله الرحمن الرحیم
رئیس‌جمهور محترم، خواهر گرامی مریم رجوی، آقایان اعضای محترم اپوزیسیون ایران در این جلسه، آقایان حاضر... السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ابتدا باید از شما بابت این دعوت در این ماه با فضیلت تشکر کنم و در این اجلاس رمضان و همچنین باید بابت حمایت شما از انقلاب سوریه تشکر کنم.
و به‌راستی که این ماه رحمت و آمرزش و نجات از آتش است و ما با شما هستیم و از یک دشمن مشترک درد و رنج می‌کشیم که در رژیم آخوندی فرقه‌گرا سمبلیزه شده است. جنایت‌های این رژیم به مرزهای ایران محدود نمی‌شود، بلکه از این مرزها تجاوز کرده و به عراق و سوریه و لبنان و یمن رسیده است. منظور از این کار ایجاد آشوب در آن کشورها و وارد کردن آنها در ناآرامی‌ها و جنگهای داخلی است و این آن چیزی است که آخوندهای (حاکم بر) تهران برای آن تلاش می‌کنند. در این لحظه که در این روزهای مبارک از ماه رمضان با شما صحبت می‌کنم، جنایت‌های باند اسد در سوریه با کمک از دو هم‌پیمان خود، رژیم آخوندهای حاکم بر ایران و روسیه افزایش یافته است و آنچه که بر درد مردم سوریه می‌افزاید، سکوت بین‌المللی در قبال این جنایتها و کشتارهاست.
قبل از این‌که صحبت‌هایم را به پایان برسانم، مایلم صحبتی با اقشار مختلف مردم ایران داشته باشم: ما خواهان دشمنی و خصومت با شما نیستیم، بلکه خواهان روابط پاک و منزه هستیم و این حاکمان تهران هستند که شما را به تنور نبرد شکست‌خورده در تمامی محدوده مناطق عربی که در آتش است می‌فرستند؛ این عمل توسط آخوندها صورت می‌گیرد و ایران نیازمندترین کشور برای تغییر از داخل خودش است و مردم ایران، مردمی با قدمت هستند و قادر به انجام آن هستند؛ تجارب ثابت کرده که خلق‌ها شکست‌ناپذیرند، ارادهٴ مردم سوریه نمونه و الگویی در مقابل شما قرار دارد.
بر می‌گردم و به تمامی برادرانم می‌گویم، آفرین بر شما، بر جلسه شما و امیدوارم که در آیندهٴ نزدیک جلسه خوبی داشته باشیم و من از طرف برادرانم در مقاومت ایران و از طرف برادران انقلابی‌ام در سوریه و سیاستمداران از همگی شما بابت این جلسه عالی و ممتاز تشکر می‌کنم. همچنین از دست‌اندرکاران آماده‌سازی این جلسه زیبا تشکر می‌کنم.

احمد کامل - مشاور مطبوعاتی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه

از شما تشکر می‌کنم
فعالیت اصلی برای انقلاب سوریه از روز اول و تا امروز تظاهرات بوده است. به‌رغم تمامی آنچه که روی صفحه تلویزیونها می‌بینید، هنوز بیان و تعبیر اصلی انقلاب سوریه، در تظاهرات نشان داده می‌شود. در لحظه‌یی که آتش‌بس شکننده و محدود و جزیی، یعنی در ضعیف‌ترین درجه خود شروع شد، مردم در روز بعد در بیش از 100 شهر و شهرک‌های سوریه دست به تظاهرات زدند. مردم سوریه هم‌چنان تظاهرات می‌کردند و خودشان را اولاً در تظاهرات نشان می‌دهند و تظاهرات در سوریه همانا شعار و ترانه و سرود است. هم‌چنان مردم سوریه می‌خوانند، آنها شاید بیشترین مردمانی هستند که در جهان می‌خوانند، به‌رغم تمامی مصیبتهایی که به آن دچار شده‌اند؛ و این یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عشق به زندگی وحیات است و قدرت آنها در حیات و در پیروزی است.

میهمان ما، اولین کسی بود که در انقلاب سوریه خواند و اولین کسی که سروده‌یی را از زیباترین سروده‌ها نثار انقلاب سوریه کرد. آهنگ‌ساز و موسیقی‌دان و فعال وانسانگرا، سمیح شقیر مهمان ماست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e46a6fe-8d42-43da-bf62-83e55d586b03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات