728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

کاهش ۴۰ درصدی تولید شیر خام در شهرستان نهاوند

-

دامداری صنعتی در نهاوند
دامداری صنعتی در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی رژیم در شهرستان نهاوند روز یکشنبه 30خرداد 95 از کاهش ۴۰ درصدی تولید شیرخام در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۳ ”واحد دامداری صنعتی در نهاوند تعطیل شد“.

احمد باقری به اشاره به مشکلات افزود: ”در شهرستان نهاوند 37 واحد دامداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد 24 واحد دامداری فعال و 13 واحد دامداری غیرفعال هستند. افزایش قیمت نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت شیر و عدم وجود تسهیلات بانکی بلندمدت از مشکلات اساسی و از دلایل تعطیلی دامداریهای صنعتی در شهرستان نهاوند است“.

وی به افت تولید شیر در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: ”سالانه 48هزار تن شیر خام در نهاوند تولید می‌شود که در سال‌های اخیر تولید شیر در نهاوند 40 درصد کاهش پیدا کرده است“.

باقری در پایان افزود: ”برای حل مشکلات دامداریها نیاز به حمایتهای بیشتر دولت از صنعت دامداری و پرداخت تسهیلات بلندمدت است چرا که در این زمینه پرداخت تسهیلات کوتاه مدت پاسخگو نیست“.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر۱۴تیر: طی سالهای گذشته به‌دلیل مشکلات و حمایت نشدن از واحد‌های دامپروری بیش از ۶۰ دامداری در استان گلستان تعطیل شده است. این وضعیت درحالیست که گلستان قطب تولید دامی بوده و بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی در استان شمارش شده است.
بالا بودن هزینه‌های تولید، نرخ بالای بانکی، حمایت نشدن، کمبود اعتبار و بوروکراسیهای اداری کارآفرینان برتر گلستان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
برخی از کارآفرینان گلستان در حاشیه همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان با اشاره به مشکلات فراروی خواهان توجه مسئولان برای رفع نیازمندیها شدند.

فقر و خانه خرابی عموم مردم ایران به‌ویژه کارگران که محصول عملکرد حاکمیت آخوندی است، تنها راهی که برای مردم و به‌خصوص کارگران و کشاورزان باقی گذاشته اعتراض به چنین وضعیتی است.
اعتصاب و اعتراض کارگران و کشاورزان در زمینه اخراج از کار و پرداخت نشدن حقوق وجه مشترک اعتراضات است، بخشی از این اعتراضات که طی دو روز ثبت شده است عبارت است از:
-اعتراض کارکنان کارخانه تبریز-کف مرند، به‌خاطر تحقق وعده‌هایی که درباره مطالباتشان به آنها داده شده است اما عملی نشده است.

-استان کرمانشاه روز دوشنبه 6مهر شاهد 9رشته اعتصاب و تحصن و اعتراض اقشار مختلف مردم بود، 5 رشته از این اعتراضات در شهر کرمانشاه و بقیه در کنگاور، صحنه، قصرشیرین و هرسین بود.

- تجمع اعتراضی کارگران قراردادی پتروشیمی نفت شهر، در اعتراض به پایین بودن سطح حقوق وگرانی هزینه‌های زندگی.

- اعتراض کارگران شرکت شیرو لبنیات کنگاور، در اعتراض به نگرفتن حقوق و مزایا.
تجمع اعتراضی کارگران اخراجی دامداری آپادانا درماهیدشت کرمانشاه، در اعتراض به تعطیلی و اخراجشان ازکارخانه.

- تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان شرکت تولیدی سپهر غرب در شهرک صنعتی کرمانشاه.

- اعتراض کارگران معدن کرومیت در منطقه فاریاب در استان کرمان در اعتراض به پرداخت نشدن بهموقع حقوق شان.

- تجمع اعتراضی کارگران شاعل در شهرکهای صنعتی کاشان از جمله شهرکهای راوند و امیر امیرکبیر.

- اعتصاب و اعتراض کارگران شهرکهای صنعتی کرج.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/088bb553-c951-4a9a-a923-2fac89a1f08c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات