728 x 90

اخبار اعتراضى,اخبار کارگری,

اهواز، تهران، ساری، عسلویه، ادامه اعتراض و اعتصاب کارگران

-

 -
-
اهواز ـ اعتراض های کارگران شهرداری ادامه دارد
ساعت 9صبح روز شنبه 29خرداد 1395 کارگران و رفتگران شهرداری اهواز به‌منظور آزادی همکاران دستگیر شده خود و تهدیدهای مقامات و دستگاه قضایی برای آنها، باری دیگر به اعتصاب و تجمع خود ادامه دادند.

کارگران می‌گویند مقامات قضایی در حالی ما را تهدید می‌کنند که فقط خواستار حقوقهای پرداخت نشده خود هستیم. اما به جای پاسخگویی دولت با تهدید قضایی و ضرب و شتم دستگیری به ما پاسخ می‌دهند.

کارگزاران رژیم صبح امروز در یک عقب‌نشینی علاوه بر پرداخت بخشی از مطالبات کارگران، اعلام کردند کارگران زندانی را نیز به‌صورت موقت و با اخذ وثیقه آزاد می‌کنند. اما کارگران امروز هم به‌کار بازنگشتند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط دستگیر شده‌ها و بازگشت آنها به کارشان شدند.

کارگران شهرداری اهواز، به‌دلیل حضور نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان شهرداریها در اهواز، در اطراف شهرداری منطقه 4 این شهر به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.

تهران ـ اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی بازار

از ساعت 9صبح روز شنبه 29خرداد 1395، کارکنان شهرداری بخش حمل و نقل بازار تهران، به‌دلیل پرداخت نشدن حقوقشان و برخوردهای سرکوبگرانه در مقابل پیگیری حقوقشان، دست به اعتصاب زدند. این کارگران شامل قسمتهای قطار شهری، خودروهای توریستی، دوچرخه کرایه و کارکنان کنترل عبور و مرور شهرداری هستند. کارگران اعلام کردند تا رسیدن به خواسته خود و تعیین‌تکلیف سه ماه حقوق پرداخت نشده به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

ساری ـ اعتراض کارکنان فروشگاه معروف خانه و کاشانه این مرکز را به تعطیلی کشاند

صبح روز شنبه 29خرداد 1395، در پی اعتراض کارکنان فروشگاه معروف و زنجیره‌یی (خانه و کاشانه) درساری و استان مازندران، فروشگاه تعطیل شد.

کارگران و کارکنان اعتصابی می‌گویند: 3ماه از حقوق آنان پرداخت نشده، ضمن این‌که اضافه کاریها و عیدی که مربوط به اسفند ماه می‌شود نیز به دست فراموشی سپرده شده است و در واقع در سال جدید، هنوز حقوقی به حساب آنها واریز نشده.

خاطر نشان می‌شود این فروشگاه زنجیره‌یی متعلق به سپاه پاسداران است. کارکنان می‌گویند این فروشگاه مشکل مالی ندارد و این اقدامات بهانه جویی برای اخراج برخی کارکنان تحت عنوان تعدیل نیرو و بهره کشی مضاعف از سایر کارکنان است.

عسلویه ـ کارگران اعتصابی فاز 21-20 مسیر ورودی به فاز را بستند

این کارگران روز پنجشنبه 27خرداد 95 در اعتراض به پرداخت نکردن دستمزدهایشان در مقابل گیت فاز 21-20 تجمع کردند.

کارگران روز مزد که اکثرًا بلوچ هستند از ساعت 9 تا 10 صبح مانع هر گونه ورود و خروج شخص یا وسیله نقلیه شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/507a9938-edea-43a3-8253-09e01ea374e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات