728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,روابط ایران عربستان,

نه! جواب ۸ میلیون زائر ایرانی به تحریم حج توسط خامنه‌ای

-

الصومال تستنكر جهود النظام الإيراني لتسييس الحج
الصومال تستنكر جهود النظام الإيراني لتسييس الحج
رئیس سازمان حج و زیارت رژیم روز 28خرداد گفت: از یک میلیون و پانصد هزار نفری که برای حج تمتع امسال ثبت نام کرده بودند، هیچ‌کس انصراف نداده است! و از شش میلیون و پانصد هزار نفری هم که برای حج عمره ثبت نام کرده بودند، تا کنون فقط هفت هزار نفر انصراف داده‌اند.

یادآوری می‌شود که در تاریخ 9خرداد امسال وزیر ارشاد رژیم رسماً اعلام کرد که امسال هیچ حجی برای شهروندان ایرانی در کار نخواهد بود و با انداختن تقصیر به گردن طرف سعودی تلاش کرد جلوگیری از حج امسال ایرانیان را امری خارج از اختیارات یک طرفة رژیم وانمود کند. یک روز پس از وزیر ارشاد هم، سازمان حج و زیارت رژیم رسماً و در یک اطلاعیهٴ مفصل، از لغو سفر حجاج ایرانی در سال جاری به مکه خبر داد و به‌دنبال آن، در سریالی از اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و موضعگیریهای حکومتی، مقامات ریز و درشت رژیم به میدان آمده و اعلام کردند: حجی را که نتوانند به مراسم تظاهرات و راهپیمایی تبدیل کنند، تحریم می‌کنند.

نکاتی که رئیس سازمان حج و زیارت رژیم اعلام کرد، نشانهٴ شکست تمام‌عیار تبلیغات رژیم برای منصرف کردن داوطلبان حج می‌باشد.

یادآوری می‌شود که رئیس سازمان حج و زیارت رژیم در توجیه ممنوعیت حکومتی حج امسال از طرف نظام آخوندی اضافه کرد: سعودیها بر خلاف سنوات گذشته که متن توافق میان دو کشور آماده می‌شد، متنی یک طرفه با 6 بند تحکم آمیز آماده کردند که عزت و کرامت زائران ما را زیر سؤال می‌برد.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد این 6 بند، گفت: ممنوعیت استفاده از پرچم ایران در خاک عربستان، ایجاد محدودیت برای مرکز پزشکی حج و زیارت در منا و عرفات، ممنوعیت ارتباط بعثه با بعثه سایر کشورها، دخالت در ساختار اجرایی بعثه و سازمان حج و زیارت، امتناع از ارائه و تضمین خدمات کنسولی و در نهایت ممنوعیت مطلق هر گونه فعالیت فرهنگی زائران ایرانی در حج، بندهای ضدایرانی این تفاهم‌ نامه بود.

وی در مورد سوابق عملیات تروریستی رژیم در لفافة مراسم سالانهٴ حج که سران سابق و لاحق رژیم به گوشه‌هایی از آن در جریان جنگ و دعوای باندهای درونی نظامشان هیچ نگفت و صرفاً به اقدامات پیشگیرانهٴ طرف سعودی اشاره کرد.

به هر حال پس از تحقیرآخوندها از طرف عربستان، جواب منفی حدود 8 میلیون زائر ایرانی داوطلب مراسم حج امسال، تحقیر به مراتب سنگین‌تری را متوجه کل نظام و بی‌آبرویی آن در برابر مردم ایران کرد.

یک نمونهٴ مشابه دیگر!
یادآوری می‌شود مشابه این‌گونه مخالفتهای علنی در ابعاد کلان اجتماعی با احکام و فرامین حکومتی ولی‌فقیه ارتجاع و نظام حکومتی و دستگاه دولتی‌اش، سال گذشته و در جریان پرداخت یارانه‌ها روی داد که ابتدا دولت از مردم درخواست کرد هرکس بضاعتش را دارد، خودش داوطلبانه از دریافت یارانهٴ حکومتی انصراف بدهد، اما وقتی با یک جواب منفی اجتماعی فراگیر روبه‌روشد، تلاش کرد با استفاده از مراجع حکومتی و گرفتن فتوا از آخوندهای دست آموزی هم‌چون آخوند نوری همدانی و ناصرمکارم و امثالهم، مردم را از گرفتن یارانه منصرف کند، تلاشی که به سختی شکست خورد و با جواب منفی اکثریت قریب به مطلق مردم روبه‌رو شد و یکبار دیگر بی‌اعتباری اجتماعی رژیم را به نمایش گذاشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec41a21f-8256-4612-b9fe-f95f0f864f29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات