728 x 90

سوريه,

حملات هوایی به مناطق مسکونی حلب به‌رغم آتش‌بس + تصویر

-

 -
-
به گزارش اورینت نیوز، روز جمعه نیز حملات هوایی به مناطق مسکونی در حلب ادامه پیدا کرد. این در حالی که است که یک آتش‌بس موقت 48ساعته اعلام شده بود.

وکیل ابراهیم طلال رئیس دفتر گروه دفاع مدنی در حلب در مصاحبه با سیمای آزادی وقایع روزهای اخیر و استمرار بمبارانها را تشریح کرد. در این مصاحبه که پنجشنبه‌شب یعنی کمتر از 24ساعت بعد از شروع آتش‌بس موقت صورت گرفته، صدای بمبارانها در حلب به گوش می‌رسد:
وی گفت: شهر حلب در معرض حملات سنگین هوایی از طرف هواپیماهای جنگی قرار گرفت و سپس نظام دست به حمله بزرگی به حلب زد که با تعداد زیادی بشکه‌های انفجاری، موشک و توپ شهر را هدف قرار داد؛ به‌علاوه مینهای دریایی؛ در جریان این حملات مناطق مسکونی و خانه‌های مردم هدف قرار گرفتند. به‌علاوه درمانگاههایی که امدادرسانی داشتند، تعداد زیادی از کادرهای دفاع مدنی هدف قرار گرفتند و تعدادی از آنها مجروح و همچنین تعدادی از آنها نیز شهید شدند. رژیم حملاتش را روی تنها راه ارتباطی شهر حلب که جادهٴ الکاستیلو است متمرکز کرده و کشتارهای زیادی صورت گرفت. دیروز قتل‌عام بود و تقریباً 10 خودرو هدف قرار گرفت و آتش گرفت و کسانی که در آنها بودند نیز سوختند. الآن ما شنیدیم که آتش‌بس برقرار شده، اما متأسفانه نظام به آن ملتزم نیست و می‌بینیم که بمباران ادامه دارد. همچنین هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی مردم ادامه دارد و جادهٴ الکاستیلو همین‌طور؛ و من امروز از خط الکاستیلو رد می‌شدم که خودروهایی که توسط نظام هدف قرار گرفته بودند را مشاهده کردم. تلفات در حلب بسیار زیاد است، شهدا در نتیجه بمباران شهر حلب.

بر اثر یک بمب‌گذاری تروریستی در حلب در اواخر روز پنجشنبه، دو خبرنگار انقلابی هادی العبدالله و خالد العیسی به‌شدت مجروح شدند.
 

به گفته یکی از اعضای دفاع مدنی، دستگاه انفجاری در ورودی محل اقامت آنها در شمال حلب کار گذاشته شده بود و به‌محض ورودشان منفجر شد.

گزارش‌های رسیده حاکی است که این اقدام تروریستی توسط مأموران رژیم اسد صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس در این رابطه نوشت که فعالان مأموران دولتی در شهر حلب را متهم به هدف قرار دادن (دو خبرنگار می‌کنند).

هادی عبدالله سال‌هاست که صحنه‌های مختلف و تاریخی انقلاب سوریه را هم در جنایات و هم در عملیات رزمندگانش، مستند می‌کند.
 

هادی و خالد روز سه‌شنبه نیز حین تهیهٴ گزارش از حملات رژیم اسد به حلب، بر اثر اصابت بشکهٴ انفجاری مجروح شدند.
 


خالد چند ساعت بعد از این جراحت در مصاحبه با سیمای آزادی، گفته بود:
«در سوریه میلیونها نفر پایداری می‌کنند و این فقط ما نیستیم؛ ما با آنها هستیم تا این انقلاب پیروز شود که انشاالله یا پیروز می‌شویم و یا شهید می‌شویم».

پایگاه خبری ارم نیوز در گزارشی از عملیات تروریستی علیه دو خبرنگار در حلب، می‌نویسد: «ماندن (هادی) عبدالله در داخل سوریه و چندین بار در معرض ترور قرار گرفتن در محبوبیت و شهرت گسترده او نقش داشته است، به‌ویژه بخاطر حضورش در حالت پوشش خبری، در مناطق خطرناکی که زیر بمباران هوایی قرار می‌گیرند.

تلاش برای ترور عبدالله در شهر حلب، توجه گسترده‌یی در شبکه‌های اجتماعی در اغلب کشورهای عربی به‌ویژه کشورهای خلیج فارس و کشورهای همجوار سوریه جلب کرده است.

روحانیان معروف، نویسندگان، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران از کشورهای مختلف عربی در پیگیری اخبار عبدالله در شبکه‌های اجتماعی شرکت داشتند.

ولید الطبطبایی نمایندهٴ پیشین مجلس کویت گفت: «هادی عبدالله با دوست عکاس همکارش خالد العیسی صرفاً نه یک خبرنگار بلکه وزارت تبلیغات انقلاب سوریه بودند و از خداوند شفای عاجل برایشان آرزو داریم» .

علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیز گفت: «هادی عبدالله چشم انقلاب سوریه است و با دوربین خود توانست تمام دنیا را لحظه به لحظه نسبت به صحنهٴ سوریه به اشراف برساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a845b162-099e-4e61-93c4-1fec3ae180df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات