728 x 90

اخبار آفریقا,

إتیوپی اریتره را متهم کرد که به مرزهای کشورش تهاجم کرده است

-

نیروهای ارتش اتیوپ در مرز با اریتره
نیروهای ارتش اتیوپ در مرز با اریتره
یک مقام مسؤل در دولت اتیوپی روز سه‌شنبه بیست و پنجم خرداد 95اعلام کرد نیروهای کشورش به تهاجمی که نیروهای اریتره در مناطق مرزی این کشور داشته‌اند پاسخ داده‌اند.

جیتاشیو رضا سخنگوی حکومت اتیوپی گفت نیروهای اریتره مواضع اتیوپی را روز یکشنبه گذشته هدف تهاجم خود قرار دادند ولی با ضد حمله آنها روبه‌رو شدند. او اضافه کرد درگیریهای نظامی سنگینی نیز میان نیروهای مسلح دو کشور رخ داد و تا روز دوشنبه ادامه داشت. این مقام اتیوپی اضافه کرد اریتره روز یکشنبه گذشته به موضعی در جبهه میانی که منطقه‌ای مرزی میان دو کشور است تهاجم کرد.

سیوم چوم استاد دانشگاه آمبو در اتیوپی گفت: رویداد اخیر که درگیریهای ساده در مناطق مرزی بین دو کشور هستند معمولاً به جنگهای سنگین تبدیل می‌شود. او اضافه کرد روابط دیپلوماتیک میان دو کشور وجود ندارد و معمولاً دو کشور یکدیگر را متهم می‌کنند که از گروه‌های مخالف خود حمایت می‌کنند. در این رابطه بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از این دو کشور خواست تا خویشتنداری کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b186df55-291f-4f81-8a7e-a5bdce003fc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات