728 x 90

سوريه,

ریاض حجاب: رژیم اسد عامل بن‌بست مذاکرات صلح

-

 -
-
ریاض حجاب، رئیس هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه 23خرداد 95 اعلام کرد: به‌خاطر این‌که رژیم اسد از گفتگو بر سر انتقال سیاسی و توقف گلوله‌باران غیرنظامیان خودداری می‌کند، مذاکرات ژنو به بن‌بست رسیده است.

او اضافه کرد هیأت اپوزیسیون سوریه بر بیانیه ژنو-1 و قطعنامه‌های شورای امنیت مصر است. این بیانیه و قطعنامه شورای امنیت بر تشکیل هیأت دولت انتقالی بدون حضور کسانی که دستشان به خون مردم سوریه آغشته است، تأکید دارند.

ریاض حجاب هر گونه گسترش هیأت مذاکره کننده، اپوزیسیون سوریه را رد کرد و گفت با این وجود هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه نسبت به دیگر طیفهای اپوزیسیون با گشاده رویی برخورد می‌کند. او هشدار داد پیشرفت در زمینه پرونده انسانی در سوریه بسیار کند است و رژیم اسد هنوز سیاست گرسنگی دادن به مردم را به‌منظور به زانو درآوردن ساکنان مناطق تحت محاصره به‌کار می‌گیرد.
 
جنایات جنگی رژیم اسد و روسیه در حلب، 577کشته غیرنظامی در دو ماه گذشته
سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه 23خرداد95 اعلام کرد طی 52روز بمبارانهای سنگین روسیه و رژیم اسد در شهر حلب 577نفر کشته شده‌اند که بیش از 200تن از آنان زنان و کودکان هستند.
در بیانیه ‌این سازمان آمده است: بمبارانهای سنگین و دیوانه‌وار روسیه و رژیم اسد برای پنجاه و دومین روز متوالی در مناطق شهر حلب ادامه دارد.
این بمبارانها که از بیست و دوم آوریل گذشته شروع شده باعث نابودی اموال شهروندان و زیرساختها و بیمارستانهای شهر حلب شده است و طی آن 577نفر کشته و بیش از2800نفر مجروح شده‌اند که در میا ن آنها 122 کودک و 86زن وجود داشته‌اند.
تهاجمهای هوایی رژیم اسد و روسیه بر روی مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه در مناطق شرق حلب تمرکز داشته است.
در پاسخ به این جنایات رزمندگان سوریه مناطق تحت کنترل رژیم اسد را در محله‌های غربی این شهر هدف گلوله‌باران خود قرار دادند.
 
 
 
بمباران دوما و حلب پس از ادلب
به گزارش الجزیره، رژیم جنایتکار اسد روز دوشنبه 24خرداد مناطق مسکونی در شهر دوما در غوطه شرقی را مورد حملات هوایی قرار داد. در این حمله وحشیانه تعدادی از ساکنان این مناطق از جمله زنان و کودکان مجروح شدند و خسارات زیادی به ساختمانها وارد آمد.
بنا‌ به این گزارش در حلب نیز نیروهای روسیه روز یکشنبه 23خرداد شهروندان را در چند منطقه مورد حمله قرار دادند.
و در ادلب، بمبارانهای هوایی روسیه که یک بازار سبزی را در این شهر مورد حمله قرار داد، 40تن کشته و دهها تن دیگر مجروح شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65531a12-335d-4d74-98c9-276fa8018bf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات