728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,

دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها در سراسر کشور

-

تعطیلی کارخانه ها
تعطیلی کارخانه ها
به دنبال تعطیل شدن کارخانه ارج با سابقه 80سال و کارخانه قند ورامین با سابقه 70سال، رسانه‌های باند خامنه‌ای در یک درگیری باندی و در واکنش به اظهارات گشایش اقتصادی آخوند روحانی، خبر تعطیلی کارخانه‌ها را منعکس کردند و به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کردند.

شبکه اطلاع‌رسانی دانا با عنوان ”دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها در سراسر کشور“ به گوشه‌یی از وضعیت وخیم اقتصادی رژیم اعتراف کرد و نوشت: «با گذشت روزها از وعده گشایش اقتصادی آقای روحانی، خبر تعطیلی واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی کشورمان در شهرها و شهرستانهای مختلف یکی پس از دیگری به گوش می‌رسد. شرایط کنونی کشور حکایت از این دارد که حرفهای آقای روحانی در روزهای اوایل انتخابات فقط شعار و 'وعده‌های سرخرمنی' بود که داده شد» .

این منبع با عنوان ”کلید بی‌تدبیری اقتصاد جنوب شرق را فلج کرد/ 50 درصد واحدهای صنعتی تعطیل شدند“ نوشت: «سارانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان خبر دیگری از سه قفله شدن اقتصاد داد. وی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها عنوان کرد که بیش از 250 واحد صنعتی و کارگاهی در سه سال اخیر در استان تعطیل شده‌اند. » .

تعطیلی بزرگترین کارخانه کاشی‌سازی استان خراسان رضوی

از سویی دیگر سایت محلی ”قوچان خبر“ گزارش داده که یکی از کارگران کارخانه کاشی استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه گفته است که از آبان ماه سال گذشته تا کنون مسئولان کارخانه حتی یک ریال از حقوق، عیدی و معوقات را پرداخت نکرده‌اند و کارگران این کارخانه با سیلی صورت خود و خانواده خود را سرخ نگه می‌دارند.

استان صنعتی یزد در آستانه ورشکستگی و بحران صنعتی

با تشدید رکود و مشکلات اقتصادی در سه سال اخیر تعداد قابل توجهی از کارخانجات تولیدی در استان یزد به تعطیلی کشیده شده‌اند و گزارش‌های مسئولان در استان یزد حاکی از آن است که واحدهای تولیدی مختلف از جمله کاشی و سرامیک، نساجی، آهن و فولادسازی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و این مشکلات 50 درصد واحدهای تولیدی این شهر را راکد و نیمه تعطیل و بیش از 30 درصد آن را تعطیل کرده است.

تعطیلی یکی از بزرگترین کارخانه‌های آجر سفال خاورمیانه با قدمتی ۵۰ ساله در استان کرمان

همچنین رضا شیرانی فر مدیر عامل مساک در رابطه با تعطیلی بزرگترین کارخانه سفال مساک گفت: بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه استان کرمان را به‌دلیل عدم حمایت مسئولان و دولت تعطیل کردیم.

تعطیلی ۹۰ درصد واحدهای تولیدی در سراب استان آذربایجان شرقی

وضعیت حاکم بر صنعت شهرستان سراب با توجه به میانگین کشور وضعیت نامناسب‌تری دارد و بیش از ۹۰ درصد از واحدهای شهرک صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

تعطیلی ۴۰۰ واحد تولیدی در استان مازندران

حمیدرضا کاملی نماینده کارفرمایان شهرستان محمودآباد گفت به‌دلیل اجحاف بانکها شاهد تعطیلی ۴۰۰ واحد تولیدی استان مازندران هستیم و هزاران نفر در این استان و شهرستان بیکار شده‌اند که بخشی از آن مربوط به شهرک صنعتی محمودآباد است.

تعطیلی و نیمه‌فعال ماندن واحدهای تولیدی و صنعت استان خوزستان

از سویی دیگر هوشمند صفایی در جمع معاونان و مسئولان ستادی و روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای استان خوزستان معضل اصلی استان را تعطیلی و نیمه‌فعال ماندن واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

تعطیلی کارخانجات در لرستان

حال و روز صنایع شهرستان بروجرد هم این روزها چندان خوش نیست به‌طوری که از میان واحدهای صنعتی حدود سه واحد صنعتی به‌طور کامل فعال بوده و بقیه صنایع با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و یا تعطیل هستند.

تعطیلی بیش از 70درصد صنایع تولیدی در استان بوشهر

در همین رابطه دبیر انجمن صنایع استان بوشهر خضر خلیلی اعلام کرد: از 800 واحد تولیدی دارای پروانه در استان 70 درصد از آن‌ها به‌دلیل مشکل نقدینگی صنایع و همکاری بانکها غیرفعال هستند.

تعطیلی کارگاههای ابریشم‌کشی در پایتخت ابریشم ایران

ابریشم کشان شهر بایگ تربت حیدریه در آن سالها 5400تن پیله خشک را در کارگاههای خود به نخ ابریشم تبدیل می‌کردند اما با تعطیلی دو هزار کارگاه امروز این رقم به کمتر از 110تن کاهش یافته است.


تعطیلی شرکتهای صنعتی یاسوج

شهرک صنعتی شماره 3 یاسوج که دارای 40شرکت خصوصی است امروز دیگر توان بار سنگین تعطیلیها گسترده را ندارد و طبق شواهد شاید فقط پنج شرکت که عمده تاً شرکتهای خدماتی فروش محصولات بیرون از استان هستند در این شهرک فعال باشد و مابقی به دلایلی مانند ورشکستگی، نداشتن بودجه کافی و یا مصادره شدن از سوی بانکهای عامل راکد مانده‌اند.

تعطیلی 50 درصد شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

هر چند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: 703 واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 32 درصد معادل 225 مورد راکد است اما با مراجعه به شهرک های صنعتی می‌توان دریافت که بیش از400 واحد تولیدی تعطیل و هیچگونه تولیدی در آنها انجام نمی‌شود و تنها نام کارگاه تولیدی را با خود یدک می‌کشند

تعطیلی نیمی از واحدهای شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران

واحدهای تولیدی در شهرستان گچساران قطب تولید نفت در کشور نیز این روزها حال و روز خوشی ندارد و از حدود 66 واحد مستقر در شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران تنها 32 واحد فعال است صاحبان این واحدهای تولیدی اذعان کردند به‌دلیل نبود اعتبار و نقدینگی وضعیت مناسبی را سپری نمی‌کنند.

بزرگترین کارخانه تولیدکننده واگن کشور در استان مرکزی در حال تعطیل شدن

محمد حسن آصفری نماینده مجلس از اراک با بیان این‌که امروز کارخانه واگن پارس اراک به‌دلیل نداشتن مشتری با تعطیلی مواجه شده است گفت: حتی این کارخانه چندین ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده است. چندی پیش محمدی مدیر شرکت واگن پارس اراک گفت: واگن پارس اراک به‌رغم ظرفیتها و قابلیتهای متنوع در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47c3bde4-6084-4824-af4e-5c7a23a4354c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات