728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار امريكا,

واشینگتن پست: دولت آمریکا مرگ کودکان سوری بر اثر گرسنگی را نظاره می‌کند

-

 -
-
واشینگتن پست بی‌عملی دولت اوباما در قبال مرگ کودکان سوری بر اثر گرسنگی را مورد اعتراض قرار داد و اعلام کرد وقت در حال تمام شدن است و وضعیت در حال رسیدن به خط قرمزها است. کودکان در شهرهای تحت محاصره سوریه هنوز گرسنه مانده‌اند و از گرسنگی می‌میرند
 

واشینگتن پست نوشت:
تقریبا 6ماه پیش شورای امنیت سازمان ملل‌متحد قطعنامه‌یی را برای توقف بمباران مناطق مسکونی در سوریه به تصویب رساند و در آن به رسیدن کمکهای فوری و انسانی به مناطق تحت محاصره فراخوان داد. 4ماه پیش نیز جان کری محاصره انسانی در سوریه را از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه توصیف کرد.
 

3هفته پیش هم یک کنفرانس سیاسی با حضور جان کری در مورد سوریه تشکیل شد و طی بیانیه‌یی به اقدام فوری رسیدن مواد غذایی به محاصره‌شدگان سوریه فراخوان داد. در این بیانیه هشدار داده شده بود: اگر در این راه اقدامی صورت نگیرد از اول ژوئن این مواد از طریق هوایی به شهرهای تحت محاصره رسانده خواهد شد. اما این تاریخ هم گذشت و هنوز هیچ غذایی به شهر داریا در حومه حلب، منطقه الویر در حمص و بعضی دیگر از مناطق 19گانه تحت محاصره سوریه و بیش از 500000نفر نرسیده است و ارسال مواد غذایی از هوا هم صورت نگرفته است و مقامهای سازمان ملل هم می‌گویند که در روزهای آینده برنامه‌یی در کار نیست. وقت در حال تمام شدن و وضعیت در حال رسیدن به خط قرمزها است. کودکان در شهرهای تحت محاصره هنوز گرسنه مانده‌اند.
 

با وجود این وضعیت، هواپیماهای روسیه و رژیم سوریه مناطق غیرنظامی در دست نیروهای اپوزیسیون در حلب و ادلب را به‌شدت بمباران کردند و به گفته سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه 45روز بمباران متوالی در حلب منجر به کشته شدن 500 غیرنظامی از جمله 105 کودک شد.
 

روسیه و رژیم سوریه به فراخوان جان کری برای توقف اعمال خصمانه هیچ اعتنایی نکردند.
 

اما جواب دولت اوباما چیست؟ هنوز از رژیم حافظ اسد با تواضع درخواست می‌کند که از ریختن بشکه‌های انفجاری با هلیکوپتر بر روی بیمارستانها خودداری کند و به ستونهای کمک رسانی اجازه عبور بدهد و مؤدبانه از روسیه می‌خواهد که از بمباران مناطق تحت تسلط اپوزیسیون خودداری و اسد را هم وادار به پیروی کند!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f6d14bb-17be-4c90-96b7-b7a0ddf48655"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات