728 x 90

اشرف - ليبرتى,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

فراخوان پارلمانترها و حقوقدانان عراقی، برای تأمین امنیت و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی

-

احمد الجربا  و  شاخوان عبدالله، از اعضا  پارلمان عراق
احمد الجربا و شاخوان عبدالله، از اعضا پارلمان عراق
دو تن از نمایندگان مجلس عراق خواستار اجرای کنوانسیونهای بین‌المللی توسط دولت این کشور و انجام تعهدات سازمان ملل در مورد حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی شدند.

احمد الجربا عضو پارلمان عراق و رئیس فراکسیون نینوا، با اعتراض به محدودیتهای اعمال شده بر ساکنان لیبرتی گفت: بهبود وضعیت در لیبرتی و پناهندگان مستقر در این کمپ، یک امر واجب و انسانی است و عراق بایستی به مسأله ساکنان لیبرتی اهمیت لازمه را بدهد. وی همچنین از سازمان ملل خواستار اجرای تعهداتش برای حفاظت و امنیت ساکنان لیبرتی در چارچوب مأموریت انسانی این سازمان شد.

شاخوان عبدالله، عضو پارلمان عراق از فراکسیون کردی، نیز با محکوم کردن تجاوزات مکرر و محروم کردن ساکنان لیبرتی از اولیه‌ترین حقوقشان خاطرنشان کرد که وی و شماری دیگر از نمایندگان پارلمان عراق خواهان دخالت سازمانهای حقوق‌بشری و بین‌المللی برای تأمین حفاظت ساکنان و تضمین انتقال امن آنها شده‌اند.

حقوقدان عراقی، علی کلیدار نیز در مصاحبه با تلویزیون مصر، حضور مأموران وزارت اطلاعات رژیم در مقابل در لیبرتی جهت اعمال فشار بر ساکنان لیبرتی را محکوم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b54f4747-ae0f-42e4-929d-9af5b798a95e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات