728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,برنامه موشکی ایران,تحریم‌ها علیه ایران,

العربیه: جدال بر سر نامه‌نگاری محرمانه جواد ظریف و فدریکا موگرینی

-

نامه‌نگاری محرمانه جواد ظریف و فدریکا موگرینی
نامه‌نگاری محرمانه جواد ظریف و فدریکا موگرینی
العربیه 18خرداد95 گزارش داد: برملا شدن نامه‌های مخفیانه میان فدریکا موگرینی و جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران در مورد محورهای توافق اتمی جدال بزرگی را در درون این رژیم برانگیخته است.

در این نامه‌ها تصریح شده است که لغو ممنوعیتهای بانکی و مالی در توافقنامه اتمی قید نشده است. سایت جهان‌نیوز متعلق به جناح خامنه‌ای نوشت نامه موگرینی به ظریف در ابتدای ماه مه گذشته مخفیانه ارسال شده است. موگرینی تأکید کرده است رفع مشکلات مالی و بانکی رژیم ایران در شمار تعهدات توافق اتمی میان تهران و پنج به‌علاوه یک نبوده است.

موگرینی در نامه‌اش به جواد ظریف نوشته است رسانه‌های شما به اشتباه ما را متهم به عدم التزام به بندهای توافق اتمی می‌کنند. ما می‌دانیم شما چرا این موضوعات را مطرح می‌کنید ولی ما و آمریکایی‌ها به چیزی جز کادر توافق ملتزم نیستیم.

در نامه موگرینی همچنین آمده است سایر مجازاتها به قوت خود باقی خواهد ماند اما برای برداشتن سایر مجازاتها آماده مذاکره به‌ویژه مذاکره بر سر تروریسم، پولشویی و برنامه موشکی هستیم.

العربیه افزود: ناظران عقیده دارند مضمون نامه موگرینی با گفته‌های خامنه‌ای همخوان است که غرب هنوز اجازه نداده است روابط مالی و بانکی رژیم ایران به‌ویژه سوئیفت به روی این رژیم باز شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53ea2edb-d8f4-4814-b314-171c90587244"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات