728 x 90

انتخابات,اخبار امريكا,

هیلاری کلینتون به حد نصاب نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا دست یافت

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون عملاً به حد نصاب برای آن که به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شود، رسیده است.

بنا بر برآورد این خبرگزاری در ۱۷ خرداد ماه، کلینتون در حال حاضر به ۲۳۸۳ رأی (دلگیت) رسیده‌ و بخت این را دارد، که به‌عنوان نخستین زن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا شود.

برآورد آسوشیتدپرس نشان می‌دهد کلینتون در مجموع با آرایی که از انتخابات مستقیم و نیز انجمنهای حزبی از نمایندگان به دست آورده، ۱۸۱۲ رأی دارد. در عین‌حال او از حمایت ۵۷۱ اَبـَر-نماینده نیز برخوردار است.

اَبـَر-نمایندگان (سوپردلگیت‌ها) اعضای ارشد و با نفود حزب هستند که می‌توانند خارج از روند رأی‌گیریهای درون‌حزبی، به هر نماینده‌ای که مایل هستند رأی بدهند.

کارزار انتخاباتی آقای سندرز نیز تأکید کرده به رقابت با کلینتون تا روز گردهمایی ملی حزب ادامه می‌دهد. انتخابات درون حزبی در ایالت نیوجرسی و پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، یعنی کالیفرنیا، در راه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d884b32e-fe3a-49c9-8e1e-bc680913bc78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات