728 x 90

اشرف - ليبرتى,

فراخوانهای انجمن‌ها و تشکل‌های مدافع حقوق‌بشر برای تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی

-

فراخوانهای انجمن‌ها و تشکل‌های مدافع حقوق‌بشر برای تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی
فراخوانهای انجمن‌ها و تشکل‌های مدافع حقوق‌بشر برای تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی
فراخوانهای انجمنها و تشکلهای مدافع حقوق‌بشر به ملل‌متحد و آمریکا برای تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی و مقابله با اقدامات توطئه‌گرانه اطلاعات آخوندی علیه لیبرتی

در ادامه محکومیت اقدامات توطئه‌گرانه اطلاعات آخوندی که پس از سفر اخیر وزیر اطلاعات رژیم آخوندی و با حمایت کمیته سرکوب مجاهدان اشرفی در لیبرتی صورت گرفته است، شمار دیگری از انجمنها و مدافعان حقوق‌بشر، خواستار مداخله فوری ارگانهای ملل‌متحد و دولت آمریکا برای تضمین حفاظت و امنیت ساکنان شدند.

انجمن آمریکایی - عراقی برای حقوق‌بشر طی نامه‌یی به نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در عراق نوشت: ”سفر اخیر محمود علوی وزیر اطلاعات و امنیت رژیم ایران به عراق، افزایش فشار و شکنجه روانی علیه ساکنان لیبرتی را به‌دنبال داشته است. لذا ما در این رابطه به شما و به افکار عمومی جهانی هشدار می‌دهیم که این اقدامات زمینه‌سازی جنایت است... . ما بنا بر مسئولیتی که در دفاع از حقوق‌بشر و حقوق پناهندگان داریم وظیفه خود می‌دانیم که جزئیات این توطئه و نتیجه اقدامات شما را به کنگره آمریکا و به‌طور خاص به رئیس کمیته خارجی و حامیان قطعنامه650 در کنگره گزارش کنیم. زیرا وضعیت کنونی در لیبرتی تماماً با خواست قطعنامه یاد شده مبنی بر ارتقاء سطح حفاظت لیبرتی به سطح حفاظت فرودگاه بین‌المللی بغداد، مغایرت دارد “.

جمعیت دوستی خلقهای آزاد در کردستان عراق در نامه خود به فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد یادآور شد: ما ضمن محکوم کردن هر گونه حضور عوامل رژیم ایران در ورودی کمپ لیبرتی هشدار می‌دهیم که این اقدامات با هدف زمینه‌سازی جنایت و اخلال و ممانعت از روند انتقال ساکنان به کشورهای ثالث صورت می‌گیرد. از شما می‌خواهیم این اقدامات عوامل رژیم ایران را تحت هر عنوانی که باشد ممنوع اعلام کنید و از دولت عراق بخواهید که به توافقنامه‌های مربوط به این کمپ التزام عملی داشته باشد “.

حقوقدان برجسته عراقی مزاحم الجبوری در نامه خود به سفیر آمریکا در عراق یادآور شد: ”ما اعمال سرکوبگرانه و غیرانسانی مدیریت عراقی کمپ لیبرتی علیه ساکنان را که پناهندگان حفاظت‌شده طبق قوانین بین‌المللی هستند، به‌شدت محکوم می‌کنیم و سازمان ملل و ایالات متحده را مسئول تام و تمام حفاظت از سلامتی ساکنان لیبرتی می‌دانیم و همزمان از نماینده سازمان ملل می‌خواهیم برای متوقف کردن این‌گونه اعمال اقدام جدی به‌عمل آورد “.

جنبش ملی کلدانیهای عراق در نامه خود به سفیر آمریکا در عراق و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد هشدار داد: ”اقدامات عوامل اعزامی اطلاعات رژیم ایران علیه کمپ لیبرتی اهداف شومی را دنبال می‌کند که نمی‌توان چشم بر آن فرو بست و شما در مورد حفاظت از جان ساکنان از جنبه انسانی و قانونی مسئولیت پذیرفته‌اید لذا از شما می‌خواهیم که دولت عراق را قانع کنید از همکاری نیروهای عراقی با مزدوران اطلاعات رژیم ایران جلوگیری به‌عمل آورد “.

جنبش کلدانیها افزود: با توجه به قطعنامه شماره 650 کنگره در مورد حفاظت و امنیت ساکنان لیبرتی و تعهدی که دولت آمریکا در حفاظت از آنها داده است بسیار ضروری است که لیبرتی تحت حفاظت نیروهای آمریکایی و به‌طور خاص تحت پوشش هوایی و نظارت هوایی قرار گیرد.

انجمن عربی دفاع از حقوق‌بشر در نامه‌یی خطاب به سفیر آمریکا در عراق نوشت: ”انجمن عربی دفاع از حقوق‌بشر با بیش از هزار عضو از دانشگاهیان و کارشناسان قوانین بین‌المللی وکلا و حقوقدانان عراقی و فعالان حقوق‌بشری در عراق و کشورهای عربی و جهان از شما می‌خواهد که دولت عراق را وادار کنید به قوانین و قراردادهای بین‌المللی احترام بگذارد. چرا که ساکنان لیبرتی بدترین انواع سرکوب و کشتار را توسط به‌اصطلاح کمیته دولتی ناظر بر لیبرتی را متحمل شده است افراد این کمیته شبه‌نظامیانی هستند که در صفوف ارتش عراق نفوذ کرده‌اند و اوامرشان را از رژیم فاشیسم دینی در تهران می‌گیرند... انجمن ما ضمن محکوم کردن این‌گونه اعمال وحشیانه از دولت عراق می‌خواهد حقوق و حفاظت ساکنان لیبرتی را رعایت کند و توافق نامه چهارجانبه را اجرا کند“..

تجمع حقوق‌دانان مستقل در دفاع از حقوق‌بشر در عراق نیز در نامه خود به نماینده ویژه دبیرکل نوشت: ”روز 6خرداد گذشته مزدوران نیروی تروریستی قدس بارها تلاش کرده‌اند توطئه‌یی را علیه ساکنان لیبرتی که مطابق کنوانسیون چهارم ژنو و قرارداد دوجانبه بین دولت عراق و سازمان ملل و ایالات متحده، افراد حفاظت‌شده محسوب می‌شوند به اجرا در آورند. اینکار نقض حقوق‌بشر و توافقنامه‌های فوق‌الذکر و جنایتی است که حسابرسیهای بین‌المللی را در پی خواهد داشت. ما از شما از زاویه مسئولیت قانونی و اخلاقی که دارید می‌خواهیم که سریعاً به دولت عراق فشار بیاورید تا این‌گونه اقدامات را فوراً متوقف سازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1789d79-8119-4019-8ffb-017e376dbdf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات