728 x 90

دماى كره زمين,

زمین بیش از آنچه فکر می‌کردیم گرم می‌شود

-

کره زمین گرم تر می شود
کره زمین گرم تر می شود
مشاور دبیرکل سازمان ملل‌متحد در امور توسعه پایدار گفت: ”این اوضاع بدتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم و سال ۲۰۱۵ نیز گرمترین سال زمین بوده است“.

جفری ساکس افزود: ”مردم جهان از بحران خشکسالی و زیست‌محیطی رنج می‌برند و سال 2015 نیز گرمترین سال بوده است و در سال 2016 نیز این گرم شدن زمین را شاهد هستیم که به نقطه فلج می‌رسیم“.

وی در ادامه گفت: ”ایران در منطقه خشکی قرار دارد که متوسط بارندگی آن درحدود 250 میلی‌متر است که البته کشورهای همسایه آن نیز وضعیت بهتری ندارند که این گرم شدن و تغییر اقلیم بحران محسوب می‌شود“.

ساکس اضافه کرد: ”همه کشورها با یک بحران مشترک مواجهند و باید از این واقعیت که تغییر اقلیم و گرم شدن زمین است احساس ترس کرد“.

وی افزود: ”ایران با چالش تلخی در زمینه زیست‌محیطی مواجه است و باید اقتصاد کربنی بالا را به اقتصاد کربنی پایین برساند که البته قدم‌هایی را برداشته است که می‌توان به آنها توجه کرد “.

ساکس تصریح کرد: ”کشور ایران گزینه‌هایی هم‌چون انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی‌های خورشیدی و باد را نیز در اختیار دارد که باید در این زمینه فعالیت کند و آن را مورد توجه قرار دهد تا از هر طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را رقم بزند“.

وی در پایان به وضعیت بارندگی ‌اشاره کرد و گفت: ”بارندگی در ایران نسبت به سه دهه اخیر کاهش یافته است و این وضعیت برای سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد که نوعی تنش آبی محسوب می‌شود و باید همه کشورها با این بحران مقابله کنند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/843e57e6-df99-4537-9c20-ffc6e88651c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات