728 x 90

تشدید سرکوب ,

بازداشت هموطنان سنی مذهب در مهاباد و بوکان

-

دستگیری
دستگیری
به دنبال موج اعتراضات مردمی علیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی، به‌منظور مهار اعتراضات، مأموران سرکوبگر رژیم دست به دستگیریهای کور به‌منظور ایجاد رعب زده‌اند. به همین منظور مأموران وزارت بدنام اطلاعات طی روزهای گذشته حداقل هشت هموطن سنی مذهب را در شهرهای مهاباد و بوکان بازداشت و به نقطه نامعلومی برده‌اند.

اسامی برخی از بازداشت‌شدگان از این قرار است: دو برادر به نامهای علی و فاروق ماوت، که در منزل شخصی خود در شهر بوکان در تاریخ ۱۰ خردادماه توسط مزدوران اطلاعاتی با ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند. علی ماوت پیش از این سه سال با اتهامهای سیاسی در زندانهای رژیم بوده است.

حدود هشت روز قبل نیز، شش جوان سنی‌ مذهب به نامهای ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ ، ﯾﻮﺳﻒ ﺍﺣﻤﺪﯾﺎﻥ ، ﺍﺭﺳﻼﻥ ﺑﺸﺎﺭﺕ ، ﯾﻮﺳﻒ ﺯﻭﺩﯼ ، ﺧﺎﻟﺪ ﺁﮎ و ﯾﻮﻧﺲ ﺯﻭﺩﯼ در شهر مهاباد با همین روش بازداشت شده‌اند.

یادآوری ارسلان بشارت، برادر بزرگتر خسرو بشارت است که حکم اعدام وی به همراه شش تن دیگر از زندانیان سنی‌مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج در ۵ خردادماه سال جاری صادر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/534169e3-a6a3-47ef-95eb-f0c99bb7bdc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات