728 x 90

-

در مجلس ارتجاع دست بالا با کیست؟

-

مجلس دهم ارتجاع
مجلس دهم ارتجاع
در جلسه روز سه‌شنبه11خرداد. مجلس رژیم پاسدار علی لاریجانی به‌عنوان رئیس و مسعود پزشکیان و علی مطهری به‌عنوان نایب‌رئیس اول و نایب‌رئیس دوم گمارده شدند. انتخاب دو نایب‌رئیس از باند رفسنجانی و روحانی، به‌عنوان نشانه‌ دست بالا داشتن این باند در مجلس رژیم مطرح شد، اما باند خامنه‌ای هم‌چنان ادعای رقیب را توهم و دروغ عنوان می‌کند. . بازتاب این جنگ و جدال در رسانه‌های رژیم مشخص می‌کند که در اساس باند برنده‌ای وجود ندارد و وضعیت مجلس و تعادل قوای درونی آن بیش از دوره‌های سابق مجلس، شکننده و بیانگر ضعف کل نظام و به‌خصوص شخص ولی‌فقیه ارتجاع است که به‌رغم حذف و تصفیه بی‌سابقه ثبت نام کنندگان، قبل از نمایش انتخابات، باز هم نتوانست با وارد کردن نفرات خود به مجلس ارتجاع، تسلط لازم را بر آن، برای خود تأمین کند، وضعیتی که در مورد مجلس خبرگان آخوندی نیز اتفاق افتاد.

رأی‌گیری برای گزینش رئیس و سایر پستهای ریاست مجلس رژیم در حالی برگزار شد که جنگ شدیدی میان کاندیداهای باندها از طرق مختلف از جمله اقدام بی‌سابقه توزیع بروشورهای تبلیغاتی در جریان بود.

پاسدار علی لاریجانی، که پس از کنار کشیدن محمدرضا عارف، در مقابل مصطفی کواکبیان برای به دست آوردن کرسی ریاست قرار گرفته بود، این بار با کسب 237 رأی، رئیس مجلس رژیم شد. کواکبیان تنها 11 رأی به دست آورد. 28تن از اعضای مجلس رژیم رأی سفید دادند.

نعمتی عضو مجلس ارتجاع در توجیه ریاست پاسدار لاریجانی گفت: «عالم سیاست این غافلگیریها را دارد و مثل صفحه شطرنج است، بنابراین هر آن ممکن است ببازید» . (سایت حکومتی انتخاب ۱۱/۳/۹۵)

اما اردوکشی دو جناح بر سر انتخاب نواب رئیس، بیشتر نمایانگر شدت شکاف در مجلس ارتجاع بود. مسعود پزشکیان و علی مطهری به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شدند. به‌دنبال گزینش این دو، کواکبیان به‌عنوان نشانه‌ای از وزن باند رفسنجانی و روحانی، و پیشی گرفتن از رقیب، دستان این دو نفر را بالا برد. عارف و سایر اعضای لیست این باند نیز دور هم جمع شده و دقایقی به‌خاطر کسب کرسی‌های نایب‌رئیسی در برابر باند رقیب صف‌آرایی کرده و ابراز شادمانی کردند. (سایت حکومتی انتخاب ۱۱/۳/۹۵)

و یک رسانه وابسته به باند رفسنجانی ـ روحانی نوشت: اصول‌گرایانی که به واسطه عملکرد علی لاریجانی در موضوع برجام، نمی‌خواستند سر به تن او باشد و او را در لیست اصول‌گرایان قرار ندادند اینک پس از انتخاب او به‌ریاست مجلس پیروزی اصول‌گرایان را تبریک می‌گویند. (رویداد 24 - ۱۱/۳/۹۵)

اما باند خامنه‌ای هم‌چنان ادعای پیروزی طرف مقابل را به سخره می‌گیرند.

کیهان خامنه‌ای با تیتر بزرگ «پس‌لرزه‌های وزن کشی بهارستان، مدعیان اصلاحات هر دو را باختند»، بار دیگر اعلام کرد که باند خامنه‌ای کنترل مجلس رژیم را در دست دارد.

حسین شریعتمداری نیز ادعای پیروزی در نمایش انتخابات ار سوی باند رفسنجانی را توسل به دروغ و توهم توصیف کرد و نوشت: پاسخ این سؤال (که چه کسانی برنده انتخابات شده‌اند) بسیار ساده و خالی از تردید است:‌ «نمایندگان اصول‌گرای مجلس دهم بیشتر از نمایندگان مدعی اصلاحات است. فقط همین!» (کیهان ۱۱/۳/۹۵)

در همین‌ حال عناصری از باند خامنه‌ای ضعف این باند در مجلس رژیم را برملا کردند. کنعانی مقدم با اشاره به باند رفسنجانی و روحانی گفت: «فراکسیون ولایت برای اکثریت نشدن طرف مقابل تشکیل شده است» .

یک عامل دیگر این باند به نام ایمانی نیز گفت: «احتمال خروج مستقلین از فراکسیون ولایت وجود دارد» . (منبع: رویداد 24 - ۱۱/۳/۹۵)

واقعیت این است که این وضعیت بیانگر بن‌بست تمام‌عیار رژیم زهر خورده ولایت‌فقیه است که در ورای هیاهوهای دجالگرانه، نمایش انتخاباتش نیز تنها به شقه وشکاف و ضعف عمیق رژیم راه برده است، مسأله‌ای که سرنوشت خطرناکی را برای آخوندها در چشم‌انداز قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/622b225a-ec6c-4a02-98c8-4b8a2a2dfe0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات