728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

فاجعه مرگ انسانها در دریای مدیترانه

-

غرق شدن پناهجویان
غرق شدن پناهجویان
روز دوشنبه دهم خرداد کشتیهای یونانی ۲۹ مهاجر از جمله دو کودک را که قصد داشتند خود را به ایتالیا برسانند، از خطر غرق شدن نجات دادند. قاچاقچیان این مهاجران را در فاصله ۲۷ کیلومتری این جزیره در قایق های بادی رها کرده بودند.

سازمان غیردولتی آلمانی دیده‌بان دریا روز دوشنبه در اقدامی برای جلب توجه همگان به قربانی شدن مهاجران در دریا تصویر نوزادی را منتشر کرده که در نتیجه غرق شدن کشتی مهاجران جان باخته است.

سخنگوی این سازمان گفت: «فاجعه مرگ آدمها در دریای مدیترانه هم‌چنان به قوت خود باقی است. تصاویر این مهاجران هم باید همان تاثیری را داشته باشد که تصویر مرگ آیلان داشت. امیدوارم که حداقل مردم تحت تاثیر قرار بگیرند چرا که به‌عنوان شهروندان اروپایی باید بدانیم که در برابر این وضعیت مسئولیم».

طی هفته گذشته و به‌نقل از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و با استناد به گفته‌های مهاجران نجات یافته نزدیک به ۷۰۰ نفر در جریان غرق شدن سه کشتی در مدیترانه جان باخته‌اند.

مهاجرانی که صبح روز پنجشنبه از دریا نجات پیدا کرده و به جزیره تارانتو منتقل شده‌اند از مرگ دهها نفر از جمله ۴۰ کودک در هنگام عبور از مدیترانه گزارش داده‌اند که چند نوزاد نیز در میان این قربانیان وجود دارد.

نیروی دریایی ایتالیا می‌گوید طی هفت روز گذشته دست‌کم ۱۳۰۰۰ مهاجر را از دریا نجات داده و به جزایر این کشور منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید:
یکی از مهاجران اهل اریتره که از مدیترانه جان سالم به در برده است، می‌گوید همه دوستانش او را از این سفر برحذر داشته‌اند. او می‌گوید: ”آنها به من می‌گفتند سفر با قایقهای بادی را امتحان نکن اما من حرفهای آنها را باور نکردم. فکر می‌کردم آسان است و می‌خواستم این راه را امتحان کنم اما حالا این خطر را باور می‌کنم. وحشتناک بود اما با ماندن در کشور نیز همین شرایط بد را داشتم اگر در اریتره می‌ماندم حتماً مرده بودم“.

نیروی دریایی ایتالیا می‌گوید طی روزهای گذشته بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر را از دریا گرفته و به گفتۀ همین منبع، تنها در روز شنبه همزمان با نجات ۶۲۹ مهاجر، جسد ۴۵ تن دیگر از این مهاجران نیز به جزیرۀ کالابریا منتقل شده است.

وزارت کشور ایتالیا با احتساب تعداد مهاجرانی که تنها در هفتۀ گذشته به سمت این کشور سرازیر شده‌اند تخمین می‌زند که تعداد این مهاجران در سال جاری از ۲۰۰.۰۰۰ نفر خواهد گذشت.

نیروی دریایی ایتالیا میانگین عملیات نجات را که طی روزهای گذشته انجام داده است را 12 عملیات اعلام کرد و می‌گوید که تعداد کودکانی که والدین‌شان را در طول این سفر از دست داده‌اند قابل‌توجه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95769e88-a7db-4db2-ad10-d77ff0980c4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات