728 x 90

تشدید سرکوب ,

بلبل اعتدال یا قورباغة نظام ولایت

-

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی
می‌گویند یکی بلبلی خرید، اما به او گفتند این‌که خریده‌ای قورباغه است، رنگش کرده‌اند. خریدار رفت پیش فروشنده و اعتراض کرد. فروشنده گفت نخیر! بلبل است!. رفتند پیش قاضی، قاضی نگاهی به قورباغه کرد و گفت: به بلبلی‌ش که بلبله. یا جوجه است پشم در نکرده، یا پیره پشماش ریخته.

حالا، حکایت این قورباغه، حکایت حسن روحانی است که آخوند اطلاعاتی و امنیتی نظام بوده، رنگش کرده‌اند تا به‌عنوان رئیس‌جمهور اعتدال و لبخند قالب کنند. اما نیازی به قاضی نیست که تشخیص بدهد، همه می‌دانند که آنوقت که سالها در رأس شورای امنیت بود و دستور محاصرة گازانبری دانشجویان را می‌داد، مثل آن جوجه پشم اعتدال در نکرده بود، و چه الآن که سه سال از ریاست جمهوری‌اش گذشته، پشمهای ریاست‌جمهوری اعتدال و امید و لبخندش ریخته است. یعنی در هر حال بلبل اعتدال، همان قورباغة نظام ولایت است.

اما این قورباغة رنگ شده از رو نمی‌رود و مرتباً خودش را رنگ می‌کند که بابا ما هم معتدل هستیم. مثلاً یک روز می‌گوید: مگر فکر میکنید تعالی جامعه با ون و سرباز عملی است؟ (خرداد 94)، و یک روز می‌گوید، دانشگاه باید مرکز آزاداندیشی باشد. و اداهای مشابه اینها را در زمینه‌ی بی‌نتیجه بودن بگیر و ببند و ممنوع کردن ماهواره از این شیاد همه شنیده‌اند. به‌خصوص همین اخیراً که در باب ضرورت زبان انگلیسی داد سخن می‌داد و می‌گفت ملت هندوستان بخاطر زبان انگلیسی و دسترسی به فضاهای مجازی، این‌چنین پیشرفت کرده‌اند.

اما همین بلبل اعتدال، ناگهان پر می‌ریزد و ماهیت خودش را رو می‌کند.

نمونه‌اش این است: «در جلسه شورای عالی فضای مجازی به‌ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری، مقرر شد همه شبکه‌های پیام‌رسان برخط فعال کشور ظرف یک‌سال آینده انبارش یا ذخیره سازی داده‌های (دیتا) خود را در داخل کشور انجام دهند» .

این، یعنی تمامی شبکه‌های اجتماعی از تلگرام و اینستاگرام و واتس آب و... ... اگر می‌خواهند در ایران آخوندی فیلتر نشوند، باید سرور خود را به داخل ایران منتقل کنند تا تمامی اطلاعات و ارتباطات قابل کنترل باشد.

این حرف البته برای همه‌ی مردم خنده‌دار است. چون خود روحانی هم می‌داند که نه طرفهای مقابل قبول می‌کنند و نه رژیم چنان قدرتی دارد، اما یک ضرر برای رژیم دارد، این‌که وحشت کل نظام از گسترش ارتباطات که یکی از مهمترین پایه‌های قیام اجتماعی است را نشان می‌دهد. برای حسن روحانی یک ضرر دیگر هم دارد چون یکبار دیگر پشمهای اعتدالش را می‌ریزد و همه می‌بینند که او همان قورباغة نظام ولایت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/244e0e9a-07f2-4346-a103-ad268546d46a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات