728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,روابط ایران عربستان,

رژیم آخوندی حج امسال را رسماً منتفی اعلام کرد

-

مناسک حج
مناسک حج
وزیر ارشاد کابینه آخوند روحانی حج امسال را رسماً منتفی اعلام کرد. علی جنتی دجالگرانه مدعی شد تعمدی از طرف دولت عربستان وجود دارد برای این‌که زائران ایرانی به‌طور رسمی نتوانند امسال تمتع را به جای آورند، لذا لازم بود ما نیز صریحاً اعلام موضع کنیم. وی روز یکشنبه 9خرداد در جمع رسانه‌های حکومتی گفت: «سازمان حج و زیارت فردا هم طی بیانیه‌یی مراتب این موضوع را اعلام می‌کند» .

خاطرنشان می‌شود عربستان روز جمعه اعلام کرد: «وزارت حج و عمره دولت عربستان در بیانیه‌یی اعلام کرد هیأت سازمان حج و زیارت رژیم ایران به‌رغم این‌که بصورت رسمی از آنها استقبال به‌عمل آمد و از آنها پذیرایی شد و تسهیلات کامل از جمله انجام مناسک حج عمره برای آنها فراهم گردید، اما توافقنامه پایانی ترتیبات حج را امضا نکردند.

وزارت حج عربستان افزود: «کشور عربستان بر اساس توجیهات بزرگوارانه رهبرانمان، جهت همکاری برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام و هر آنچه که آمدنشان را تسهیل کند، آمادگی کامل داریم، اما بصورت قاطع در برابر سیاسی کردن فریضه حج و تجارت با دین را قبول نخواهیم کرد. » .

بیشتر بخوانید:
عربستان اعلام کرد رژیم ایران پیش‌نویس ترتیبات امور حجاج، که در عربستان با آن موافقت کرده بود را امضا نکرد. رژیم ایران خواستار بازگشت هیأت ویژه‌اش به کشورش شد که مسئولیت عدم انجام فریضه حج امسال شهروندانش، برعهده آنها می‌باشد.
روز جمعه وزارت حج و عمره دولت عربستان در بیانیه‌یی اعلام کرد هیأت سازمان حج و زیارت رژیم ایران به‌رغم این‌که بصورت رسمی از آنها استقبال به‌عمل آمد و از آنها پذیرایی شد و تسهیلات کامل از جمله انجام مناسک حج عمره برای آنها فراهم گردید، اما توافقنامه پایانی ترتیبات حج را امضا نکردند.
وزارت حج عربستان افزود: «کشور عربستان بر اساس توجیهات بزرگوارانه رهبرانمان، جهت همکاری برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام و هر آنچه که آمدنشان را تسهیل کند، آمادگی کامل داریم، اما بصورت قاطع در برابر سیاسی کردن فریضه حج و تجارت با دین را قبول نخواهیم کرد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffb517fe-7cca-490b-bc57-f89e5f783b2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات