728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,روابط ایران عربستان,

عربستان: رژیم ایران توافق‌نامه ترتیبات امور حج را امضا نکرد

-

وزارت حج عربستان
وزارت حج عربستان
عربستان اعلام کرد رژیم ایران پیش‌نویس ترتیبات امور حجاج، که در عربستان با آن موافقت کرده بود را امضا نکرد. رژیم ایران خواستار بازگشت هیأت ویژه‌اش به کشورش شد که مسئولیت عدم انجام فریضه حج امسال شهروندانش، برعهده آنها می‌باشد.

روز جمعه وزارت حج و عمره دولت عربستان در بیانیه‌یی اعلام کرد هیأت سازمان حج و زیارت رژیم ایران به‌رغم این‌که بصورت رسمی از آنها استقبال به‌عمل آمد و از آنها پذیرایی شد و تسهیلات کامل از جمله انجام مناسک حج عمره برای آنها فراهم گردید، اما توافقنامه پایانی ترتیبات حج را امضا نکردند.

وزارت حج عربستان افزود: «کشور عربستان بر اساس توجیهات بزرگوارانه رهبرانمان، جهت همکاری برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام و هر آنچه که آمدنشان را تسهیل کند، آمادگی کامل داریم، اما بصورت قاطع در برابر سیاسی کردن فریضه حج و تجارت با دین را قبول نخواهیم کرد».

بیشتر بخوانید:
فرانس 24 با عنوان ”رژیم ایران به گفتگوهای حج در عربستان بدون توافق نهایی پایان داد “گزارش داد: «یک هیأت رژیم ایران دیدارش از عربستان را روز جمعه بدون رسیدن به توافق نهایی و ترتیبات حج برای زائران ایرانی خاتمه داد» .

در اطلاعیه وزارت حج عربستان آمده است که به رژیم ایران راه‌حلهای بسیاری داده است که خواستهای این رژیم را برآورده می‌کرده است، حتی توافق شد که عربستان به زائران ایرانی ویزای الکترونیک بدهد چون سفارتش در ایران بسته است...

وزارت حج عربستان گفت: این هیأت خواسته است به کشورش برگردد بدون این‌که توافق ترتیبات حج زائران را امضا کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75a886ee-521c-484c-9e33-fc4856004726"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات