728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,روابط ایران عربستان,

جلوگیری رژیم ایران از شرکت حجاج ایرانی در مناسک حج امسال

-

وزارت حج عربستان
وزارت حج عربستان
وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد هیأت سازمان حج و زیارت رژیم ایران از امضای صورتجلسه سفر حجاج ایرانی برای اجرای مناسک حج در عربستان خودداری کرده است.

این وزارتخانه روز جمعه 7خرداد95 هیأت رژیم را متهم کرد مانع اجرای مناسک حج توسط مردم ایران می‌شود.

عربستان سعودی تأکید کرد سیاسی کردن مناسک حج و تجارت با دین اسلام را رد می‌کند ولی همیشه آمادگی دارد به‌منظور خدمتگزاری برای حجاج بیت الله الحرام همه تسهیلات را فراهم کند.

طی روزهای اخیر هیأتهای سعودی و رژیم ایران سلسله گفتگوهایی برای حل اختلافات انجام دادند ولی هیأت رژیم بدون امضای توافقنامه و صورتجلسه ورود حجاج به عربستان سعودی جده را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:
فرانس 24 با عنوان ”رژیم ایران به گفتگوهای حج در عربستان بدون توافق نهایی پایان داد “گزارش داد: «یک هیأت رژیم ایران دیدارش از عربستان را روز جمعه بدون رسیدن به توافق نهایی و ترتیبات حج برای زائران ایرانی خاتمه داد» .

در اطلاعیه وزارت حج عربستان آمده است که به رژیم ایران راه‌حلهای بسیاری داده است که خواستهای این رژیم را برآورده می‌کرده است، حتی توافق شد که عربستان به زائران ایرانی ویزای الکترونیک بدهد چون سفارتش در ایران بسته است...

وزارت حج عربستان گفت: این هیأت خواسته است به کشورش برگردد بدون این‌که توافق ترتیبات حج زائران را امضا کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87b257f3-4d52-4e4f-a14a-5bdbb0c22329"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات