728 x 90

اخبار خاورمیانه,روابط ایران و کشورهای منطقه,

نزار زکا، کارشناس لبنانی، قربانی جنگ قدرت در ایران

-

نزار زکا
نزار زکا
یک کارشناس لبنانی که قربانی جنگ قدرت در ایران شده است، اکنون با سرنوشتی نامعلوم در زندانهای رژیم ایران روبه‌روست. او با اجازه وزارت‌خارجه آمریکا به ایران سفر کرده اما این وزارتخانه اکنون خود را کنار کشیده و می‌گوید به ما مربوط نیست.

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سلامتی نزار زکا زندانی لبنانی که از سپتامبر گذشته در اسارت رژیم ایران است هشدار داد. رژیم ایران می‌گوید این فرد لبنانی ماه آینده به اتهام تهدید علیه امنیت ملی محاکمه خواهد شد. خانواده نزار زکا از مقامات لبنانی خواستند تا برای آزادی او اقدام کنند و وضعیت کنونی او را مورد پیگیری قرار دهند.

خانواده زکا و سازمان اطلاعاتی عرب، مقامات لبنانی را به کوتاهی متهم کردند و خواهان اقدام عاجل برای آزادی او شدند. نزار مدتها با خانواده‌اش تماس نداشته و از سرنوشت او هیچ اطلاعی در دست نیست. خانواده نزار زکا از دولت آمریکا نیز خواسته‌اند دست به اقدامی برای آزادی وی بزند.

چرا که او به‌خاطر روابطی که با آمریکا داشته دستگیر شده است. دوستان زکا در نامه‌ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا نوشتند نزار زکا با اطلاع و موافقت وزارت‌خارجه آمریکا به ایران سفر کرده بود. این وزارتخانه باید موازین اخلاقی را رعایت کرده و برای آزادی او دست به‌عمل بزند.

ولی وزارت‌خارجه آمریکا پاسخ داده است که نزار زکا لبنانی است و لبنان باید ابتکارعمل را در دست بگیرد و او را آزاد کند.

نزار زاکا به دعوت مقامهای دولت روحانی برای شرکت در یک کنفرانس علمی به تهران رفته بود که توسط سپاه پاسداران دستگیر شد. ناظران می‌گویند او قربانی جنگ قدرت در ایران شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26fee768-00d2-473d-9dc0-f13ceade5432"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات