728 x 90

آوارگان سورى,اخبار خاورمیانه,

کمک رسانی هوایی به مناطق تحت محاصره سوریه

-

آوارگان سوری
آوارگان سوری
تلویزیون العربیه گزارش داد: کشورهای حامی سوریه تصمیم گرفتند تا عملیات کمک رسانی هوایی به مناطق تحت محاصره سوریه را شروع کنند.

فرستاده سازمان ملل در سوریه استفان دمیستورا هشدار داد در صورتی‌که رژیم اسد مانع رسیدن کمکهای انسانی به مناطق تحت محاصره شود غیرنظامیان سوری با خطر مرگ به‌خاطر گرسنگی روبه‌رو خواهند شد. او تأکید کرد قبل از از سر گرفته شدن مذاکرات می‌بایست پیشروی هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

دفتر دمیستورا بعد از مشاوره با شورای امنیت اعلام کرد تمایل دارد در نزدیک‌ترین زمان مذاکرات صلح سوریه از سر گرفته شود ولی این خواسته نمی‌تواند در روزهای آینده انجام شود.

از طرفی هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه با برگزاری اجلاسی در ریاض وضعیت سیاسی و نظامی بعد از تعلیق دیدارهای اخیر در ژنو را بررسی کرد. در اجلاس ریاض اپوزیسیون سوریه نحوه مذاکرات در دور جدید را به بحث گذاشت.

در این رابطه منذر ماخوس سخنگوی هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت دمیستورا در حالی که رژیم اسد آتش‌بس را نقض می‌کند و از اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سر باز می‌زند کسی را به ژنو دعوت نکرده است.

منذر ماخوس گفت: دمیستورا هنوز مردد است و صراحتاً گفته است کسی را دعوت به مذاکره نمی‌کند مگر این‌که در صحنه پیشرفتی وجود داشته باشد.

آمریکا نیز توسط سامانتا پاور سفیرش در سازمان ملل گفت: روسیه مسئولیت ویژه‌ای دارد که به رژیم اسد فشار بیاورد تا از محاصره یا گلوله‌باران غیرنظامیان دست بر دارد. او بر ارسال کمکهای انسانی برای افرادی که تحت محاصره هستند تأکید کرد و گفت برنامه غذای جهانی در نظر دارد از ابتدای ماه ژوئن آینده عملیات ارسال کمکهای انسانی به سوریه را شروع کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0ce9819-9d77-4364-9cda-3a01be2b6f50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات