728 x 90

اخبار آفریقا,

اصلاحات در حزب النهضه تونس

-

حزب النهضه تونس
حزب النهضه تونس
حزب النهضه تونس در دهمین کنگره خود دست به اصلاحات ریشه‌یی زد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد از این پس رهبری حزب نمی‌تواند بیش از دو دوره در این سمت باقی بماند. این بدان معناست که راشد الغنوشی که هم‌اکنون رهبر حزب است بعد از 4سال دیگر نمی‌تواند خود را کاندیدای رهبری حزب کند.

در کنگره حزب النهضه تونس همچنین تأیید شد که این حزب اصل جدایی دین از دولت را می‌پذیرد و بعنوان یک حزب مدنی عمل می‌کند و تبلیغات مذهبی را به کناری می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:
راشد الغنوشی، رهبر تاریخی جنبش النهضه در تونس، روز دوشنبه سوم خرداد، بار دیگر به رهبری این گروه انتخاب شد. به گزارش العربیه، النهضه در دهمین کنگره خود اعلام کرد که به یک «حزب مدنی» تغییر می‌یابد.
اعلام جدایی دین از سیاست در دهمین کنگره النهضه که به پیشنهاد الغنوشی تصویب شد، از مهمترین نتایج کنگره این حزب به شمار می‌رود.
النهضه در اواخر هفته گذشته، جهت انتخاب رهبری جدید و بررسی عملکرد و تعیین استراتژی آینده خود، دهمین کنگره این حزب را برگزار کرد. الغنوشی در انتخابات رهبری، با کسب 800 رأی در مقابل 229 رأی برای فتحی العیادی، به‌عنوان رئیس این حزب انتخاب شد.
النهضه، در اولین انتخابات پارلمانی پس از سرنگونی زین الدین بن علی، در سال 2011، به پیروزی رسیده بود.

راشد الغنوشی دبیرکل حزب النهضه تونس در دهمین کنگره این حزب اعلام کرد فعالیتهای مذهبی را کاملاً به کناری می‌گذارد و به حزبی سیاسی تبدیل خواهد شد. باجی قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس از این تصمیم استقبال کرد.
مردم تونس در انتخابات اخیر به جریانهایی رأی دادند که خواستار جدایی دین از دولت بودند. جامعه تونس که پیشتاز بهار عرب است تا کنون بارها مخالفت خود را با حکومت مذهبی و جریانهای بنیادگرا نشان داده است. حرکت اخیر حزب النهضه تونس پاسخ به خواست افکار عمومی مردم تونس است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/187f0596-25f3-4341-b458-4ef60c694b7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات