728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,اشرف - ليبرتى,

درخواست تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی از سوی شماری از سازمانها و تشکلهای عراقی

-

درخواست تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی از سوی شماری از سازمانها و تشکلهای عراقی
درخواست تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی از سوی شماری از سازمانها و تشکلهای عراقی
شماری از سازمانها و تشکلهای سیاسی، فرهنگی و حقوق‌بشری در عراق خواستار تضمین حفاظت و امنیت مجاهدان اشرفی طبق تعهدات ملل‌متحد و دولت آمریکا شدند.

سازمانها و تشکلهایی که با ارسال نامه یا صدور بیانیه، نسبت به تأمین حفاظت و امنیت ساکنان لیبرتی ابراز نگرانی کرده و دولت عراق، آمریکا و ملل‌متحد را به انجام تعهداتشان در این زمینه فراخوانده‌اند، عبارتند از:
هیأت وکلای عرب برای دفاع از ساکنان لیبرتی، هیأت دفاع از حقوق‌بشر در عراق، مؤسسه وکلا برای بررسیهای قانونی و دموکراتیک، مرکز تحقیقات حقوقی برای رشد و حقوق‌بشر بین‌المللی، حزب دموکرات‌مسیحی عراق، سازمان صلح، تجمع لیبرالهای عراق، سازمان حقوقدانان عراقی، جنبش کلدانیها، کمیته دوستی مردم ایران با اقلیم کردستان، تجمع نویسندگان کرد.

کمیته کردی دفاع از مجاهدان اشرفی در لیبرتی با ارسال نامه‌یی به رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت: ماخواستار آن هستیم که کمپ لیبرتی در مجاورت فرودگاه بین‌المللی از طرف ائتلاف بین‌المللی و به‌خصوص آمریکا حفاظت شود و پرونده لیبرتی از دست کسانی که در کشتار و جنایت علیه ساکنان دست داشته‌اند، خارج و مدیریت کمپ به افراد بی‌طرف منتقل شود.

هیأت وکلای عرب برای دفاع از ساکنان لیبرتی که دربرگیرنده 6500 وکیل و حقوقدان از 13 کشور عربی است، در نامه‌یی به نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در عراق نوشت: پایان دادن به مشکلات ساکنان لیبرتی و تضمین امنیت و سلامت آنها طبق قانون از اولویت فوق‌العاده‌یی برخوردار است و این امر محقق نمی‌شود مگر آن که سازمان ملل‌متحد و یونامی که مسئولیت این امر را بر عهده دارد، اقداماتی را اتخاذ کند که اجرای قانون، حفاظت از جان ساکنان، و ممانعت از ارتکاب جرایم بیشتر در حق آنها تضمین شود و تغییر مدیریت فعلی کمپ حداقل این اقدامات است.

هیأت دفاع از حقوق‌بشر در عراق در نامه‌یی خطاب به رئیس یونامی تأکید کرد: ”ما بارها و بارها هشدار داده‌ایم که دولت عراق باید به آنچه که در قبال نمایندگان سازمان ملل و سفارت آمریکا تعهد داده، ملتزم باشند. اما متأسفانه آنها به چنین التزامی پایبند نبوده‌اند. لذا از شما خواستاریم که ترتیباتی اتخاذ شود که ساکنان آزادی تردد داشته باشند و در مقابل هر نوع تهاجم احتمالی از حفاظت مکفی برخوردار باشند. همچنین مدیریت فعلی کمپ به‌دلیل ارتباط با رژیم ایران، باید با یک هیأت بی‌طرف جایگزین شود.

تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق‌بشر نیزدر نامه مشابهی نوشت: ما از نمایندگی ملل‌متحد می‌خواهیم مقامات عراقی را به پایبندی به تعهداتشان در رابطه با حفاظت ساکنان لیبرتی وادار کند.

”مرکز تحقیقات حقوقی برای رشد و حقوق‌بشر بین‌المللی “در نامه خود به نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد نوشت: حملات موشکی که تا کنون به لیبرتی صورت گرفته و پایمال کردن حقوق انسانی آنها از موضوعات مهم مورد نگرانی مردم عراق و نمایندگان آنها در پارلمان و همچنین سازمانهای غیردولتی است. ما به نام حقوق‌بشر و ارزشهای انسانی از شما به‌عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم دولت عراق را تضمین حفاظت و امنیت این پناهندگان فرا بخوانید.

مؤسسه وکلا برای بررسیهای قانونی و دموکراتیک نیز در نامه مشابهی ضمن اشاره به شکایتهای متعددی که در مورد فشارها و اقدامات سرکوبگرانه و ظالمانه کمیته سرکوب مجاهدان اشرفی به‌ریاست فالح فیاض به مؤسسه وکلا رسیده است، خواستار اقدام ملل‌متحد برای وادار کردن دولت عراق به تبعیت از قوانین بین‌المللی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3543ae69-fb56-4ef1-8e72-0575b905e3b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات