728 x 90

تشدید سرکوب ,زندانیان سیاسی,

نگرانی خانواده زندانی سیاسی افشین سهراب زاده

-

استمداد پدر و مادر زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده از احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر
استمداد پدر و مادر زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده از احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر
پدر و مادر زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده از احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران، خواستند برای نجات فرزندش از بیماری سرطان رنج می‌برد، تلاش کنند.

این دو با در دست داشتن یادداشتی که خواسته آنها را نشان می‌دهد، با توجه به وضعیت وخیم فرزندانشان نوشته‌اند: «حق حیات و بهره‌مندی از درمان جزو حقوق انسانی اوست، لطفاً برای نجاتش تلاش کنید» .

خاطرنشان می‌شود وضعیت جسمی افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی در تبعید بسیار وخیم است، ولی دژخیمان خامنه‌ای از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به‌عمل می‌آورند.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده وی که از بیماری سرطان رنج می‌برد شب چهارشنبه29اردیبهشت، در سرویسهای بهداشتی زندان میناب، در حالی که خون بالا آورده بوده و بیهوش افتاده بوده توسط هم بندانش به گمان این‌که جان‌سپرده است، به بهداری زندان منتقل می‌شود. ولی دژخیمان پس از چند ساعت و در حالی که او هنوز در بیهوشی به‌سر می‌برد، به بند باز می‌گردانند. این زندانی سیاسی به مدت 17ساعت در حالت بیهوش بود.

گفته می‌شود وضعیت جسمی این زندانی سیاسی وخیم است و مصرف داروهایش در یک شبانه‌روز به ۵۶ قرص و تعدادی آمپول و سرم رسیده است.

وزن این زندانی سیاسی که از سرطان روده و خونریزی شدید داخلی رنج می‌برد به ۴۰ کیلوگرم رسیده و هر روز وضعیت او خطرناکتر می‌شود، اما برخلاف نظر پزشکان معالج، هم‌چنان دژخیمان زندان، از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌شود.

زندانی سیاسی سهراب‌زاده که یک بار در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی در ۲۳ فروردین 95 با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده بود و اکنون نیز دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی شده است با احتساب بیماری پیشرفته و عدم رسیدگی پزشکی هر روز یک‌گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شود.

چندی پیش عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. اما با این وجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.

افشین سهراب در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در یک دادگاه دو دقیقه‌ای به اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون کردستان به ۲۵ سال حبس در تبعید محکوم شد که این حکم در دیوان عالی رژیم نیز تأیید شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/947bc2de-021a-41df-881d-98d510796ac9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات