728 x 90

-

سفر باراک اوباما به ویتنام و ژاپن

-

باراک اوباما راهی ویتنام و ژاپن شد
باراک اوباما راهی ویتنام و ژاپن شد
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه اول خرداد 95 سفر آسیایی خود را به مقصد ویتنام و ژاپن شروع کرد. بنا‌ به اعلام کاخ سفید هدف رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به ویتنام گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور است.

دولت ویتنام در آستانه سفر اوباما به آن کشور، کشیش «نگوئن ون لی» را که در دو دهه گذشته برای ترویج اصلاحات دموکراتیک یا در زندان و یا بازداشت خانگی بود، آزاد کرده است. با این حال، خواهر کشیش لی گفت که آزادی برادرش موقتی است و او ممکن است برای گذراندن محکومیت هشت ساله‌اش به زندان باز گردانده شود.

باراک اوباما پس از سفر به ویتنام برای شرکت در اجلاس گروه 7 به ژاپن می‌رود. وی در جریان این سفر از شهر هیروشیما بازدید می‌کند. این اولین سفر یک رئیس‌جمهور آمریکا به هیروشیما از زمان بمباران اتمی این شهر توسط جنگنده‌های آمریکایی در سال 1945 است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد هدف باراک اوباما از بازدید از هیروشیما عذرخواهی از سیاست گذشته آمریکا نیست.
او گفت: "هدف رئیس جمهوری نثار تاج گلی در بنای یادبود قربانیان است. نخست‌وزیر ژاپن نیز همراه او خواهد بود. با این حال انتظار داریم، رئیس جمهوری به تلفات انسانی و نقش آمریکا به‌عنوان اولین کشوری که از بمب اتمی استفاده کرد، اشاره کند."

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز یک ماه و نیم پیش از بنای یادبود قربانیان بمباران اتمی هیروشیما بازدید کرد. او در آن هنگام گفت این دیدار نشان داد که درس‌های تاریخی تا چه حد برای تصمیم‌گیری برای آینده اهمیت دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3c6e178-fe9b-416b-be4d-4f2789ad7e2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات