728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

واشینگتن پست: در میان حاکمان ایران تفاوتی میان تندروها و میانه‌روها نیست

-

خامنه ای -رفسنجانی
خامنه ای -رفسنجانی
روزنامه واشینگتن پست در یادداشتی تصریح کرد تفاوتی میان تندروها و میانه‌روها آن‌گونه که دولت اوباما تبلیغ می‌کند وجود ندارد.

واشینگتن پست نوشت: سیاست خارجه دولت اوباما در قبال ایران بر اساس این فرض استوار است که باید بین تندروها در ایران که حامی خشونت و تروریسم هستند و نیروهای معتدل و میانه‌رو تفاوت قایل شد.

اظهارات اخیر جواد ظریف در رابطه با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با هولوکاست نشان می‌دهد که این فرضیه غیرواقعی است. محمد جواد ظریف که از سوی دولت آمریکا به‌عنوان فردی میانه‌رو شناخته می‌شود، اخیراً در پاسخ به خبرنگار نیویورکر در رابطه با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع هولوکاست در ایران گفت: این نمایشگاه از حمایت دولت برخوردار نیست و برگزارکنندگان آن به بخش خصوصی تعلق دارند.

اما طولی نکشید که واقعیت گفته‌های ظریف مشخص شد. سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با حمایت این وزارتخانه و با هدف روشنگری در رابطه با هولوکاست برگزار می‌شود. از سوی دیگر، مؤسسه فرهنگی و رسانه‌یی اوج که یکی از سازمان دهندگان این نمایشگاه است از حمایت مالی سپاه پاسداران برخوردار است و یکی دیگر از مؤسسه‌های همکار این برنامه، مجتمع فرهنگی سرچشمه، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که از بودجه دولتی استفاده می‌کند.

نویسندگان این مقاله نتیجه می‌گیرند که بررسی اظهارات خلاف واقع ظریف نشان می‌دهد که تصور تفاوت بین نیروهای تندرو و معتدل در ایران نسبتی با واقعیت ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/941a24bb-983d-4d81-a2cc-8fa318d4db21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات