728 x 90

سرکوب زنان,تشدید سرکوب ,

کمیساریای حقوق‌بشر ملل‌متحد خواهان آزادی فوری زندانی سیاسی نرگس محمدی شد

-

نرگس محمدی
نرگس محمدی
سخنگوی کمیساریای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد برای حقوق‌بشر روز جمعه 31اردیبهشت طی بیانیه‌یی خواستار آزادی فوری زندانی سیاسی نرگس محمدی شد.
در این بیانیه آمده است: «ما از صدور حکم زندانی سیاسی، نرگس محمدی به 16سال زندان، وحشت‌زده شدیم. خانم محمدی در حال حاضر در زندان اوین، محکومیت خود را می‌گذارند.

ما بر این عقیده هستیم که این مدافع حقوق‌بشر در شرایط نیازمندی جدی پزشکی قرار دارد و بنا‌ به گزارشها به او امکان دسترسی کافی به مراقبتهای تخصصی پزشکی که مورد نیاز او است، داده نشده است.

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد و دیگر مکانیزیمهای حقوق‌بشری برای مدتهای طولانی از مقامهای رژیم ایران، خواسته‌اند که خانم نرگس محمدی را آزاد کنند، اما فایده‌ای نداشته است. محکومیت او بیانگر این است که در ایران به‌طور فزاینده تحمل دفاع از حقوق‌بشر پایین آمده است. ما از مقامهای رژیم ایران، مصرانه می‌خواهیم فوراً خانم نرگس محمدی را آزاد کنند و تمامی کسانی که صرفاً بخاطر دفاع از حقوق انسانی خود بازداشت شده‌اند آزاد شوند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff405f8c-b5ca-41c9-ab27-bdc0bd8d5e8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات