728 x 90

تشدید سرکوب ,

فراخوان مقاومت ایران به آزادی فوری علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی بیمار

-

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
دژخیمان قضاییه آخوندی گلی‌پور را به 39سال حبس محکوم کرده‌اند

دژخیمان قضاییه آخوندی علیرضا گلی پور، زندانی سیاسی۳۰ساله را به اتهام توهین به ولی‌فقیه رژیم و هواداری از سازمان مجاهدین خلق و اتهام واهی جاسوسی به ۳۹ سال حبس محکوم کرده‌اند.

وی که دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و از بازداشت‌شدگان قیام ۸۸ بود، بار دیگر در مهر ۹۱ بازداشت شد. د‌ژخیمان او را پس از ماهها شکنجه و نگهداری در سلولهای انفرادی، به بند مجرمان عادی در زندان اوین منتقل کرده و توسط باندهای مافیایی رژیم مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

علیرضا گلی‌پور به‌رغم ابتلا به تومور سرطانی و عفونت شدید ریه، بیماری قلبی و خونریزی شدید بینی و با وجود گواهی پزشکان مبنی بر "عدم تحمل کیفر" از مراقبتهای پزشکی ضروری محروم است و از نظر جسمی در وضعیت وخیمی قرار دارد. زجرکش کردن زندانیان سیاسی روش شناخته شده این رژیم است.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر شکنجه و سایر مجازاتهای وحشیانه و غیرانسانی، گزارشگر حقوق انسانها در بهره‌گیری از بالاترین استانداردهای سلامت جسمی و روانی، گروه کار بازداشتهای خودسرانه و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران را به محکوم کردن این حکم ظالمانه و اقدامی فوری برای آزادی بی‌قید و شرط او فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹ مه ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd980e99-e199-456d-9ad9-095e0ae427e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات