728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

واردات واگنهای فرسوده از اروپا

-

وارد کردن واگنهای فرسوده عاملی بر رکورد صنعت واگن سازی است
وارد کردن واگنهای فرسوده عاملی بر رکورد صنعت واگن سازی است
به اعتراف خبرگزاری نیروی تروریسم قدس موسوم به تسنیم در حالی‌که حدود ۷۵درصد از ظرفیت واگن‌سازان داخلی بلااستفاده است شرکتهای حمل و نقل ریلی در حال خرید واگنهای دست‌دوم مستعمل خارجی هستند، موضوعی که به بحرانی برای حمل و نقل ریلی در رژیم تبدیل شده است.

ابن منبع افزود: شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری داخلی سالهاست که خرید واگنهای دست دوم و فرسوده اولین الویت برای خرید آنها بوده است. قیمت ارزان، تعرفه نزدیک به صفر و سهولت در واردات شرایطی را به وجود آورده تا همواره روند خرید این واگن‌ها سیر صعودی داشته باشد.

خردادماه سال گذشته مدیرعامل سابق واگن‌سازی پارس با بیان این‌که تا 5سال آینده واردات واگنهای دست‌دوم به یک بحران برای شبکه ریلی تبدیل می‌شود گفته بود:‌ ”هم‌اکنون شش واگن‌ساز داخلی کشور با کمتر از 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند“.

مدیرعامل واگن‌پارس با تأکید بر این‌که شاید این واگن‌ها برای زمان کنونی مناسب باشند، افزود:‌ اما واقعیت آن است که واگنهای دست‌دوم برای 5سال آینده ما را دچار بحران می‌کنند. حدود یک سال پس از این اخطار، واگن‌سازان داخلی از تشدید واردات واگنهای دست‌دوم مستعمل خبر می‌دهند.

مقدمی مدیرعامل واگن‌سازی ایریکو سیاستهای غلط دولت را عامل افزایش واردات واگنهای دست‌دوم دانست و گفت: ”هم‌اکنون تقریباً 25 درصد فعالیت واگن سازان فعال است و حمایتها از این بخش بسیار کم است“.

به‌خلاف اظهارات وزیر صنعت در خصوص مخالفت با واردات تجهیزات ریلی به کشور، شرکتهای بهره‌بردار شبکه ریلی بدون هیچ مشکلی در حال ورود واگنهای دست‌دوم هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c11b47b9-edbe-46ba-ba23-bce863bbcac9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات