728 x 90

سقوط هواپيما,

آخرین اطلاعات مربوط به هواپیمای سقوط کرده مصری

-

هواپیمای شرکت هوایی مصر
هواپیمای شرکت هوایی مصر
معاون مدیر شرکت ملی هواپیمایی مصر اعلام کرد قطعه کشف شده در دریای مدیترانه متعلق به هواپیمای ناپدید شده این شرکت نیست. احمد عادل گفت: جستجو و عملیات نجات برای کشف این هواپیما ادامه دارد.

پیش از این یونان اعلام کرده بود قطعاتی را که ظن آن می‌رفت مربوط به هواپیمای ناپدید شده مصری باشد در حوالی جزیره کرت پیدا کرده است. اندکی بعد یک سخنگوی نظامی یونان گفت ما چنین قطعاتی را پیدا نکرده‌ایم.

پرواز شماره 804 هواپیمایی ایرباس خطوط هوایی مصر همراه با 56مسافر و 10خدمه از فرودگاه شارل دو گل عازم مصر بود که دقایقی پس از ورود به حریم هوایی مصر از صفحه رادار ناپدید شد.

شریف اسماعیل نخست‌وزیر مصر گفت هیچ فرضیه‌ای از جمله فرضیه تروریستی را در رابطه با سقوط هواپیما بعید نمی‌دانیم ولی جستجو در این رابطه هنوز ادامه دارد

تلویزیون سی.ان.ان گفت: آخرین اخبار رسیده در مورد هواپیمای مفقود شده مصری این است که مقامهای آمریکایی می‌گویند دلایل اولیه حاکی است که هواپیما با یک بمب سرنگون شده است. البته آنها هشدار می‌دهند این تئوری بر اساس شواهد قاطعی نیست و در این نقطه فقط یک تئوریست.

 

تشکیل سلول بحران در فرانسه به‌دنبال سقوط هواپیمای مصری

ژان مارک ارو وزیر خارجه فرانسه پس از نشست اضطراری هیأت دولت در کاخ الیزه گفت: «اضطراب و دلهره خانواده‌های ۱۵ فرانسوی که از سرنشینان هواپیمای مصری بودند قابل درک است. سلول بحران در وزارت‌خارجه به فوریت تشکیل شده و شماره ویژه‌یی برای این منظور اختصاص یافته است. هتلی در فرودگاه شارل دوگل هم برای آنها در نظر گرفته شده است. یک سلول بحران هم در سفارت فرانسه در قاهره, پایتخت مصر تشکیل شده است» . فرانسه همچنین از آمادگی خود برای شرکت در عملیات جستجو در دریای مدیترانه خبر داد. مانوئل والس, نخست‌وزیر فرانسه در این باره گفت: «در صورت درخواست مقامهای مصر, فرانسه برای مشارکت در عملیات جستجو آماده است. در این مرحله هیچ فرضیه‌ای نمی‌توان درباره علت ناپدید شده این هواپیما مطرح کرد» .

۳۰ تن از سرنشینان این هواپیما مصری هستند. شریف اسماعیل, نخست‌وزیر مصر گفت: «تمام آنچه می‌توانیم بگوییم این است که ارتباط با هواپیما در منطقه مشخصی قطع شده و عملیات جست و جو به این منطقه متمرکز شده است. ارتش هواپیماها و کشتی هایی را به منطقه اعزام کرده و آنها به‌زودی به آنجا می‌رسند و عملیات جست و جو را شروع می‌کنند. ما با مقامهای یونان در این زمینه همکاری داریم و هواپیمای تجسسی یونان هم‌اکنون در حال جست و جوی منطقه است» .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a626279-9961-403e-9143-50ae1e79d34b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات