728 x 90

اخبار آفریقا,

نجات یکی از دختران دانش‌آموز نیجریه‌یی که توسط بوکوحرام ربوده شده بود

-

دختران ربوده شده توسط بوکو حرام
دختران ربوده شده توسط بوکو حرام
به گزارش ارتش نیجریه، یکی از دویست دختری که توسط گروه بنیادگرای بوکوحرام دزدیده شده بود، در غروب روز سه‌شنبه در نزدیکی جنگلی در مرز با کامرون پیدا شده است. جزئیات چندانی از نجات این دختر روشن نیست، اما یک سخنگوی ارتش نیجریه روز چهارشنبه گفت سربازان او را در روستایی در نزدیک شهر دامبوآ یافتند.

بنیادگرایان بوکوحرام در مه سال ۲۰۱۴ این دختران دانش‌آموز را از شهرک چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربودند. دختر دانش‌آموز ربوده شده هم‌اکنون در دست ارتش نیجریه می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
گروه بوکو حرام در سال ٢٠٠٢ میلادی با هدف مبارزه با غرب‌گرایی و جلوگیری از نفوذ غرب تشکیل شد.
از زمانی که افراد مسلح بوکوحرام در آوریل ۲۰۱۴ به دبیرستان دولتی در چیبوک حمله کردند و نزدیک ۳۰۰ دختر را ربودند، او نخستین دانش آموزی است که نجات داده می‌شود. بسیاری پس از ربوده شدن فرار کردند، اما بیش از ۲۰۰ نفر مفقود هستند.
در این میان، در گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده است گفته می‌شود کسانی که از اسارت بوکو حرام گریخته‌اند، خود را با جوامعی که آنها را نمی‌پذیرند روبه‌رو می‌بینند.

مردم معتقد بودند هر کسی مدتی را در میان افراد بوکو حرام گذرانده است، می‌تواند حامی گروه و حتی یک بمب انداز انتحاری باشد.

نیویورک تایمز می‌گوید در شمال شرقی نیجریه، سالها استیلای بوکوحرام زندگی صدها هزار نفر را دگرگون کرده است. حالا، مردم نسبت به هر کسی که مدتی را با گروه گذرانده عمیقاً بدبین هستند.

خشم بیشتر از هراس ناشی می‌شود. بوکوحرام در ماههای اخیر از دهها زن و دختر به‌عنوان بمبگذاران انتحاری استفاده کرده و صدها نفر را در حملاتی به مکانهایی مانند بازارها و مدارس کشته است.

در گزارش گفته می‌شود ارتش نیجریه در نبرد علیه پیکارجویان پیشرفت کرده است. سربازان مناطقی را که زیر کنترل بوکوحرام بود پس گرفته‌اند، و پیروزیهای ارتش روحیه نیجریه ایها را بالا برده و به آنها جرأت داده تا درباره زندگی با بوکو حرام و پس از آن حرف بزنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74af714a-0a3f-43cd-8a22-520b62afde0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات