728 x 90

ترس رژيم ایران از قیام,

وحشت نظام از تحصن بی‌اجازه!

-

دانشکده سما در کرمانشاه
دانشکده سما در کرمانشاه
طی چند روز گذشته اعتراضات مختلفی در دانشگاه‌های شهرهای مختلف برپا شده، از جملهٴ آنها می‌شود به اعتراضات دانشجویان دانشگاه سما در کرمانشاه در روز شنبه 25اردیبهشت اشاره کرد. این دانشجویان در اعتراض به اطلاعیهٴ کارگزاران دانشگاه مبنی بر تسویه‌حساب کامل شهریه جهت اخذ کارت امتحان تجمع کردند. معترضان به گروکشی کارگزاران نظام در این دانشگاه می‌گفتند که نمی‌توانند شهریة کامل را تا قبل از امتحانات پرداخت کنند. در همین روز حدود 150 الی 200نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان هم با برپایی تجمعی نسبت به کیفیت پایین غذای سلف‌سرویس دانشگاه اعتراض کردند. علاوه بر این شماری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر هم در این روز تجمع اعتراضی داشتند. آنها اعلام کردند که کارگزاران رژیم در این دانشگاه از چند سال پیش در یک پروژه مسکن برای فارغ‌التحصیلان، از هر نفر 60میلیون تومان پول گرفتند، اما تا حالا حتی زمینی هم برای ساخت مسکن مشخص نکردند بنابراین خواهان پس گرفتن پولهای به غارت رفته خود شدند. به همهٴ این اعتراضات باید اعتراضات ادامه‌دار دانشجویان دانشگاه زنجان را اضافه کرد. این اعتراضات چند روزی هست که ادامه دارد، طوری که سایت پاسدار رضایی، سرکرده سابق سپاه مجبور به انعکاس آن شده. این سایت در روز 26اردیبهشت نوشته است: «پیرو عدم تحویل غذای تعدادی از دانشجویان دانشگاه زنجان در روز پنجشنبه, تحصنی از سوی دانشجویان معترض در سلف مرکزی دانشگاه زنجان و با حضور جمعی از دانشجویان آغاز شد. این تحصن که در ادامه با افزایش معترضان, ابعاد گسترده‌تری یافت, در حال حاضر نیز در جریان است. جالب آن‌جاست که دانشجویان متحصن شبها نیز در سلف‌سرویس می‌خوابند و در نظر دارند تا تحقق کامل مطالباتشان به تحصن ادامه دهند» .
این سایت حکومتی در ادامه، صحبتهای علی سپهری که تحت عنوان مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان با این سایت گفتگو کرده را درج کرده که گفته تحصنی که مجوز ندارد قطعاً غیرقانونی است و این تحصن هم مجوز ندارد، اما در ادامه اضافه کرده که بسیاری از خواسته‌های دانشجویان قابل حل است و اصلا نیازی به تحصن نداشته و الآن تعداد دانشجویان متحصن 40نفره است.

انعکاس این تحصن در این سایت حکومتی در حالی است که پیش از این رسانه‌های رژیم تلاش می‌کردند که به هیچ‌وجه به چنین خواسته‌ها و تحصنهایی انعکاس ندهند تا مبادا چنین حرکتهایی به الگویی برای سایر دانشجویان برای پیگیری مطالبات آنها تبدیل شود. اما حالا شرایط تفاوت کرده، اعتراضات صنفی دانشجویان هم از تجمع چند ساعته یا سینی چیدن ساده به تحصن ادامه‌دار و شبانه روزی تبدیل شده. طوری که کارگزاران رژیم ضمن تهدید به برخورد در کمیته سرکوبگر انضباطی، تلاش می‌کنند این‌طور جلوه دهند که خواسته‌های دانشجویان، خواسته‌های کوچکی است که اصلاً نیازی به تحصن نداشته است.

واقعیت این است که با تغییر شرایط در پسابرجام، شیوه اعتراضات دانشجویان هم تغییر کرده، حالا دیگر آنها حتی در همین اعتراضات صنفی با جدیت بیشتری وارد می‌شوند و این را حق خود می‌دانند و از کسی هم برای برگزاری تحصن‌شان اجازه نمی‌گیرند و البته این همان چیزی است که کارگزاران رژیم را به وحشت می‌ا‌ندازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/521e3c9f-adb3-4a28-8fca-156235d5ce10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات