728 x 90

اخبار لبنان,حزب الله لبنان,

اطلاعیه بانک مرکزی لبنان در مورد مجازاتهای مالی علیه حزب‌الله

-

بانک مرکزی لبنان
بانک مرکزی لبنان
بانک مرکزی لبنان روز چهارشنبه 29اردیبهشت 95 با صدور اطلاعیه‌یی به تمامی بانکهای این کشور اعلام کرد بر اساس تحریمهایی که آمریکا علیه حزب‌الله اعمال کرده، این تحریمها باید اعمال شود.

بانک مرکزی لبنان اضافه کرد قانون آمریکا علیه حزب‌الله می‌بایست در تمامی کشورهای جهان اجرا شود.

بعد از تصویب قانون تحریم علیه بانکها و شرکتهای مرتبط با حزب‌الله که در دسامبر گذشته تصویب شد، بانکهای لبنان نیز با بستن حساب شرکتها یا افرادی که با حزب‌الله ارتباط مالی داشتند اجرای این قانون را شروع کردند.

بیشتر بخوانید:

مسدود شدن ۹۹حساب بانکی مربوط به گروه تروریستی حزب‌الله در بانکهای لبنان

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی روز یکشنبه 5اردیبهشت 95 خبر داد:
99 حساب بانکی مربوط به افراد وابسته به حزب‌الله توسط بانک لبنان مسدود شد.

لوییس حبیقه کارشناس اقتصادی در مصاحبه با روزنامه ”عکاظ “ضمن تأیید این خبر فاش کرد مسدود کردن حسابهای بانکی مربوط به حزب‌الله لبنان از جمله شروط همکاری بانکهای آمریکایی با بانکهای لبنان است.

دولت آمریکا حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامگذاری کرده است. اخیراً خزانه‌داری آمریکا به همراه کشورهای اروپایی دست به اقدامهایی برای خشکاندن منابع مالی این گروه زده است.

عربستان سعودی و سایر اعضای سازمان همکاری اسلامی نیز که حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی معرفی کردند، درصدد خشکاندن منابع مالی آن هستند.


محاکمه تروریستهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در امارات متحده عربی
دادگاه عالی امارات متحده عربی کار رسیدگی به پرونده تروریستی حزب‌الله لبنان را آغاز کرد.

به گفته شهود یک هسته تروریستی از سال 2004 در امارات متحده عربی به‌صورت مخفی تشکیل شده، و با شروع فعالیت در سال 2013 بازداشت شده است.
دستگیرشدگان اطلاعات مؤسسات امنیتی، نظامی و اقتصادی، و همچنین خریدهای تسلیحاتی امارات را به جاسوسان حزب‌الله می‌دادند.

یک شاهد گفت: متهم اطلاعات حساسی را درباره رهبران سیاسی، امنیتی و تجاری امارات در اختیار مأموران حزب‌الله قرار می‌داده است. مأموران امنیتی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان اطلاعاتی درباره مکانهای حساس امارات جمع‌آوری می‌کردند.
دادستان کل امارات متحده عربی پیشتر به دادگاه گفته بود یک فرد متهم اقدام به تشکیل یک گروه وابسته به حزب‌الله لبنان، کرده بود“.

پارلمان بحرین: باید جواب تروریستهای رژیم ایران و حزب‌الله را با مشت آهنین داد

پارلمان بحرین روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 رژیم ایران و حزب‌الله را زیر ضرب گرفت و آنها را متهم به دامن زدن به حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و بی‌ثبات سازی بحرین کرد.

پارلمان بحرین به‌دنبال حملات اخیر علیه نیروهای امنیتی بحرین، طی اطلاعیه‌یی از دولت خواست تا علیه رژیم ایران و گروه تروریستی حزب‌الله وابسته به این رژیم، اعلان جنگ کند...

پارلمان بحرین از نیروهای مسلح و هر اقدامی که برای حفاظت از کشور به‌عمل آورند قویا حمایت کرد.

در اطلاعیه پارلمان بحرین گفته شده: زمان آن رسیده است که پاسخ این تروریستها با مشت آهنین داده شود و با آنها با قاطعیت عمل شود تا برای هر کسی دیگر که نیت بی‌ثبات کردن کشور را داشته باشد بازدارنده باشد.

پارلمان کشورهای عربی «حزب‌الله» لبنان را سازمانی تروریستی اعلام کرد

پارلمان کشورهای عربی در پایان چهارمین جلسه خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره، دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در امور کشورهای عربی را محکوم کرد.

پارلمان عربی در بیانیه پایانی خود با رد دخالت بیگانگان در هر یک از کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی عربی تأکید کرد حزب‌الله را گروهی تروریست می‌داند.

احمد الجروان رئیس پارلمان عربی امروز دوشنبه 30فروردین95 اظهار داشت: «حزب‌الله حزبی تروریستی است. اتحادیه عرب و بسیاری از ارگانهای بین‌المللی و سازمان همکاری اسلامی با توجه به دخالتهای منفی این گروه در امور کشورهای منطقه پیشتر چنین نامگذاری را اعلام کردند.

الجروان افزود: اعضای پارلمان عربی با توجه به قوانین بررسی شده توسط اعضا، امروز و در جلسه چهارم، حزب‌الله را یک جماعت تروریستی اعلام می‌کند.

تحریم ۴شرکت و ۳لبنانی وابسته به حزب‌الله لبنان توسط عربستان سعودی

روز جمعه 7اسفند 94 چهار شرکت و سه لبنانی را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی حزب‌الله در لیست تحریمهای خود قرارداد.

وزارت کشور عربستان، شرکتهای «فاتک برای تولیدات سمعی و بصری»، «لیهوا برای تولیدات الکترونیکی»، «ایرو سکایوان» و «لاپیکو سال افشور» را در فهرست سیاه خود قرار داده است.
حسین سرحان، عادل محمد شری و علی حسین زعیتر نیز افرادی هستند که عربستان آنها را تحریم کرده است.

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌یی اعلام کرد: «پادشاهی سعودی مبارزه با فعالیتهای تروریستی گروهی که حزب‌الله نام گرفته را با تمام ابزارهای در دسترس ادامه خواهد داد».

عربستان سعودی حزب‌الله لبنان را به‌عنوان گروهی «تروریستی» شناسایی کرده است.

عربستان هفته پیش، کمکهای چهار میلیارد دلاری خود را به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به‌حال تعلیق در آورد. این اقدام در اعتراض به مواضع بین‌المللی لبنان به‌ویژه محکوم نکردن حمله به نمایندگی‌های دیپلوماتیک عربستان در ایران صورت گرفته است.

حزب‌الله لبنان به فرمان رژیم آخوندی نیروهایش را در سوریه برای کمک به بشار اسد و کشتار مردم سوریه به‌کار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4857c894-027a-40eb-9c9b-5cdb1c373ecc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات