728 x 90

فقر در ایران,تشدید سرکوب ,

اهواز: محاصره بازار دستفروشان خیابان نادری

-

دستفروشان نادری اهواز
دستفروشان نادری اهواز
روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۵ نیروهای سرکوبگر رژیم در اهواز بازار دستفروشان در خیابان نادری را محاصره کردند و از هر گونه ورود و خروج ممانعت می‌کردند. آنان به این وسیله مانع از کسب و کار این هموطنان محروم و زحمتکش شدند.

طی دو هفته گذشته دستفروشان محروم اهوازی مورد آزار و اذیت مأموران سرکوبگر قرار گرفتند طوری که یکی از آنان خود را به زیر قطار انداخت جان باخت.
 
بیشتر بخوانید:

اهواز: اعتراض دستفروشان

مطابق خبر دریافتی از اهواز، صبح روز سه‌شنبه 21اردیبهشت بار دیگر جمعی از دستفروشان خیابان نادری، در اعتراض به نامناسب بودن محل کسب جدید که به‌زور به آنها تحمیل شده است تجمع کردند. این دستفروشان زحمتکش تا کنون چندین بار تجمعهای اعتراضی برگزار کردند و در مواردی با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند.
فشار رژیم آخوندی بر این قشر محروم به حدی است که این هفته یکی از دستفروشان خیابان نادری اهواز خود را به زیر قطار انداخت و جان سپرد.
 

اهواز: تجمع اعتراضی دستفروشان

دستفروشان محروم اهوازی در اعتراض به نامناسب بودن محل جدیدی که برای کسب و کار به آنها داده شده است، در مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند.
محل جدیدی که توسط شهرداری برای دستفروشان در نظر گرفته شده پارک ربیع است که از مناطق بسیار کم تردد است. به همین دلیل دستفروشان امکان کاسبی در این منطقه را ندارند.
دستفروشان اهوازی طی گفته گذشته چندین بار دست به تجمع اعتراضی زدند.
یک جوان دستفروش اهوازی به نام مهدی عفراوی که در بازار نادری کار می‌کرد، خود را به زیر قطار انداخت و جان سپرد. وی در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها وسیله امرار معاش او و خانواده‌اش را قطع کردند، دست به این اقدام تکان‌دهنده زد.
 

ادامه اعتراضات دستفروشان نادری اهواز

دستفروشان محروم شهرستان اهواز روز سه‌شنبه 14اردیبهشت95 در مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند و خواهان تعیین محل مناسب برای کسب و کار خود شدند.
این دستفروشان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین ”بساطی نان ندارد، حق زندگی دارد“ و ”یک لقمه نان حلال، حق ماست“ خواستار مشخص شدن محل مناسب‌تری برای کسب و کار شدند.
 
دستفروشان معترض گفتند: ”پارک ربیع از مناطق کم تردد اهواز است و استقرار ما در این محل بیشتر از این‌که به سود ما باشد برای ما ضرر دارد. دستفروشی اگر‌چه برای ما مشکلاتی را به‌دنبال دارد اما تنها راه امرار معاش ماست و در حال حاضر بسیاری از دستفروشان با مشکلات جدی معیشتی روبه‌رو هستند“.

روز شنبه چهارم اردیبهشت نیز تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در دو شب با تجمع در این خیابان نسبت به جابجایی خود اعتراض کردند. به اعتقاد این دستفروشان محلی که برای کسب و کار آنها در پارک ربیع در نظر گرفته شده، بسیار دورافتاده است و محل مناسبی برای کسب نیست.
 

اهواز - ایادی رژیم در وحشت از تظاهرات مجدد دستفروشان مرکز شهر نیروهای سرکوبگر را مستقر کردند.

به دنبال تظاهرات دوشنبه شب 6 اردیبهشت 95 توسط دستفروشان اهوازی در خیابان نادری و خیابانهای مرکز شهر؛ رژیم آخوندی در وحشت از اوجگیری مجدد تظاهرات توسط دستفروشان و گسترش آن؛ از صبح سه‌شنبه 7اردیبهشت در خیابانهای مرکزی اهواز نیروهای سرکوبگر انتظامی را مستقر کرده است. از آنجا که تظاهرات دستفروشان به جان آمده خصلت ضدحکومتی پیدا کرده است، ایادی حکومتی تجمع آنان را دیگر یک تهدید علیه امنیت رژیم آخوندی می‌دانند. 
به گزارش دریافتی تا ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه مزدوران وحشت‌زده نیروی انتظامی از هر گونه تجمعی در خیابانهای مرکزی اهواز جلوگیری می‌کردند. 
یک شهروند اهوازی صبح سه‌شنبه از خیابان نادری اهواز گزارش داد: از ترس مردم تا توانسته‌اند در خیابانها پلیس و سرباز گذاشته‌اند اما دستفروش‌ها مترصد تجمع و تظاهرات دیگر هستند و صحنه را نمی‌خواهند خالی کنند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/635777a7-d66f-448c-8767-751b9c65e4a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات